سردار زهرایی: ۴۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور احداث می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از زیرکوه، سردار «محمد زهرایی»  مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در بازدید از گروه جهادی دانشجویی رهروان ولایت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد فقط با سلاح نیست و اکنون ابعاد مختلفی دارد و اخیراً هم بحث جهاد تبیین را مطرح کردند.

وی حضور جهادگران را مصداق بارز آیه «کُونُوا دُعَاهَ النَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ» دانست و بیان داشت: هجرت یک مؤلفه جهاد است و کاری که اکنون جهادگران با هجرت به مناطق محروم انجام می‌دهند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه جهادگران باید همیشه مشق خودسازی را در خود نهادینه و با ثبات قدم داشته باشند، عنوان کرد: گروه جهادی وقتی به منطقه‌ای می‌روند یعنی وحدت فرماندهی، کار تیمی و سعه‌صدر را تمرین کرده است.

زهرایی عنوان کرد: در درون همه انسان‌ها یک تکبر و فرعون درونی وجود دارد ولی گروه‌های جهادی از این فرعون درونی عبور کرده و به مرحله خودسازی رسیده‌اند و بعد از خدمت به خلق را شروع کرده‌اند.

وی بخشی از جهاد را رویارویی و فائق آمدن بر مشکلات و کمبود امکانات دانست و گفت: بسیاری از گروه‌های جهادی از مناطق مرفه به روستاهای محروم و نیازمند می‌آیند و برای رسیدن به وحدت فرماندهی و حل مشکلات روستاییان و کار تیمی بسیاری از سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور همچنین در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح مسکن محرومین در روستای بارنجگان شهرستان زیرکوه، گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای فی مابین کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی مقرر شده تا ۴۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان طی مدت ۲ سال در روستاها و شهرهای کوچک احداث شود.

زهرایی ادامه داد: ما اولویت خود در محرومیت‌زدایی را بر این گذاشته‌ایم که مسئله مردم را به درستی شناسایی و توسط خود مردم حل کنیم که یکی از این موضوعات مسکن محرومین است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم به نمایندگی از فاز اول ساخت مسکن محرومین کمیته امداد در خراسان‌جنوبی، عملیات اجرایی ۱۰۰ واحد مسکونی در روستای بارنجگان شهرستان زیرکوه آغاز شد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =