ورود یک میلیون مسافر نوروزی به «فردوس»

«مهدی روشن» فرماندار شهرستان فردوس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار داشت: شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث فرهنگی آن است چراکه آثار باستانی است که قدمت، تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می‌کند.

وی حفاظت و حراست از آثار تاریخی را امری ضروری دانست و بیان داشت: شهرستان فردوس با ۱۷۳ اثر ثبت ملی و شناسایی شده و یک اثر ثبت جهانی (میراث جهانی قنوات بلده) از پیشینه و قدمت تاریخی برخوردار است که صیانت از میراث ‌فرهنگی در این شهرستان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیازمند مشارکت همه‌جانبه هموطنان است.

فرماندار شهرستان فردوس تصریح کرد: شهرستان فردوس با دارابودن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوان نظیر شهر تاریخی تون، مدرسه علیا، موزه مردم‌شناسی، منطقه نمونه گردشگری باغستان و آبگرم، میراث جهانی قنوات بلده، روستاهای هدف گردشگری و وجود واحدهای بوم‌گردی و تأسیسات گردشگری از وضعیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران برخوردار است.

روشن تبیین کرد: نصب المان‌ها در میادین فردوس، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، ارائه خدمات ۲۴ ساعته شهرداری در کمپ‌ها و پارک‌ها و امامزادگان فردوس و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد شامل صنایع‌دستی و سوغات به همراه جشنواره‌ها از عمده برنامه‌های نوروزی شهرستان فردوس است.

وی از ورود بیش از یک میلیون مسافر از آغاز سفرهای نوروزی به این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین روزانه ۱۰ هزار نفر در اماکن اقامتی و ستاد اسکان شهرستان اقامت داشتند و ۱۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند.

فرماندار شهرستان فردوس با اشاره به اینکه مسافرین نوروزی در مجتمع آبگرم معدنی، مهمانپذیرها، هتل، کمپ‌های موقت اسکان، پارک تون و امامزادگان اقامت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: نوروز امسال تاکنون در شهرستان با کمترین حادثه سپری شده است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − نوزده =