سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی در ۲ سایت منطقه اقتصادی خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «حسین زارعی» مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در سال ۹۱ مصوب و از سال ۹۳ فعالیت آن آغاز شده و هم‌اکنون در ۲ سایت مرکزی و مرزی ماهیرود فعالیت دارد.

وی با اشاره به ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی و۷ منطقه آزاد در سطح کشور، افزود: منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی از صفر تا صد آن توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و اداره می‌شود و به لحاظ قوانین و مقررات زیر نظر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور فعالیت می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون ۷۵ گروه در ۲ سایت مرکزی بیرجند و مرزی ماهیرود منطقه ویژه اقتصادی استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

زارعی یادآور شد: تاکنون ۱۸ واحد تولیدی، صنعتی وخدماتی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسیده و مابقی واحدها هم قرار است در نیمه اول امسال به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی توانسته جایگاه خوبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند به‌طوری‌که صدور مجوز در کمتر از ۷۲ ساعت و از صفر تا صد در منطقه ویژه اقتصادی انجام می‌شود و با این روند الگویی برای دیگر مناطق ویژه در سطح کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی از سرمایه‌گذاری ۳۵ گروه در سایت مرزی ماهیرود خبر داد و افزود: از این میزان ۵۰ درصد تجار افغانی و ۵۰ درصد دیگر تجار ایرانی هستند که اقدام به امر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

زارعی ادامه داد: شخص سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی ۱۸۰۰ میلیارد تومان در هر ۲ سایت مرکزی و مرزی منطقه ویژه استان سرمایه‌گذاری کرده است.

وی یادآور شد: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان هم شامل سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در منطقه اقتصادی ویژه بیرجند سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − نه =