تزریق یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خراسان‌جنوبی

«غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۳۵۸ مورد تست مولکولی و سریع برای تشخیص بیماری کرونا در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت با انجام تست‌های انجام شده ۱۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند، تصریح کرد: از این تعداد یک مورد مربوط به بشرویه، ۴۳ مورد بیرجند، ۲ مورد خوسف، ۳مورد درمیان، ۱۷ مورد زیرکوه، ۶ مورد سرایان، یک مورد سربیشه، ۱۱ مورد طبس، ۷ مورد فردوس، ۷ مورد قاین و ۱۴ مورد مربوط به نهبندان بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۵ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۲۳ نفر بیماران کرونا مثبت بوده که ۱۰ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری و متأسفانه حال عمومی ۲ نفر از این بیماران وخیم است.

شریف‌زاده با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط همه افراد و اهمیت این موضوع با توجه به افزایش دید و بازدیدها و مسافرت‌ها، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق به موقع هر ۳ دُز واکسن می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را در جامعه بسیار کاهش دهد.

وی یادآور شد: تاکنون یک‌ میلیون و ۳۱۹ هزار دز واکسن در استان تزریق شده و در ایام نوروز نیز مرکز واکسیناسیون غدیر در بیرجند آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران است. 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر دیگر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داد که مجموع فوتی‌های این بیماری در استان به یک‌ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =