ورزش نوعی جهاد برای حفظ جوانان از انواع خطرات دشمن است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان ورزش و جوانان استان، اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که ورزش و کار برای انسان سلامت جسمانی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اهمیت ورزش همگانی، گفت: ورزش همگانی از جهت اینکه صحت و سلامت را در پی داشته نقش مؤثرتری دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به جایگاه ورزش‌های قهرمانی که گاهی حیثیت یک جامعه و کشور را به همراه دارد اشاره کرد و افزود: گاهی این ورزش‌ها به دلایل خاص حالت افراطی پیدا کرده و آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند.

عبادی با بیان اینکه انسان دو بعد شامل بعد روحی و جسمی دارد که ورزش به عنوان تمرین بر روی عضلات بدن بوده اما نباید به صورت تک بعدی به آن نگریسته شود، اضافه کرد: براساس تجربه افرادی که بیان می‌کنند گاهی روح از جسم جدا می‌شود و این این نشان دهنده این بوده که انسان تک بعدی نیست و جسم را باید با کمک امور مختلف از جمله ورزش کردن سالم نگه داریم.

وی ادامه داد: کارآمدی بدن سالم وقتی خودنمایی می‌کند که در کنار آن روحی سالم و پاک و اهداف روحانی، معنوی، انسانی و الهی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه ورزش باید هدفمند باشد، یادآور شد: همانگونه که قوت عضلات بدن به عنوان یک ابزار می‌تواند انسان را به اهدافش برساند و کمال محسوب شده در مسئله روحی، ارده برای رسیدن انسان به کمال نقش‌آفرینی می‌کند.

عبادی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های مهم انسان اراده بوده که او را از دیگر جانداران متمایز ساخته است، بیان داشت: اراده سر منشأ است و اگر بر روی آن تمرین و ورزش  شده و برابر نسخه‌ها عمل شود برکات بسیاری را برای انسان به دنبال دارد.

وی به خوی پهلوانی که به ویژه در گذشته در انواع ورزش‌های بومی و سنتی ایران بوده اشاره کرد و گفت: علامت یک پهلوان بردباری و حلم است که متأسفانه در حال حاضر ضعف‌هایی که در برخی از میادین ورزش دیده می‌شود ناشی از نبود این خوی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر به میزانی که بر روی قدرت بدن در انواع ورزش‌ها کار می‌شود بر جنبه‌های ارادی و روحی کار شود شاهد پرخاشگری و اهانت برخی از ورزشکان در صحنه‌های ورزشی نخواهیم بود.

عبادی با بیان اینکه آنچه برای انسان باقی می‌ماند بعد روحی او است، متذکر شد: در عالم قیامت نسبت به ضعف و قوت اراده و فطرت انسان‌ها برخورد شده که دین برنامه رشد آن‌ها بوده و در واقع دین برای پررنگ کردن وجدان، انصاف و فطرت انسان آمده که انسان را به سعادت ابدی می‌رساند.

وی تصریح کرد: در این مقطع زمان که دشمن با ما جنگ همه‌جانبه دارد و بدترین نوع آن، جنگ فرهنگی بوده نقش ورزش بسیار اهمیت داشته و نوعی جهاد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروز جنگ و جهاد، دفاع در قالب پرورش روحی، ایمانی و اخلاقی است، خاطرنشان کرد: ورزش می‌تواند امروزه جوانان را از انواع خطرات دشمن حفظ کرده و به نوعی جهاد است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =