کمپ‌های پزشکی و خدمات درمانی در روستاهای محروم خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری  فارس از بیرجند، سرتیپ ۲ ستاد «جلیل شاطری» فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی پیش‌از ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت ۲۹ فروردین روز حماسه‌آفرین‌‌‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پیش از انقلاب از تامین کفش تا کلاه گرفته و ارائه آموزش‌های نظامی و تاکتیک و تکنیک‌های راهبردی ارتش توسط مستشاران نظامی آمریکایی و اسرائیلی تصمیم‌گیری و انجام می‌شد.

وی افزود: بیش از ۶۰ هزار مستشار نظامی آمریکایی و اسرائیلی در حوزه‌های مختلف نظامی و تاکتیکی ارتش نظام‌شاهنشاهی ایران حضور داشتند.

فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بیعت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ با رهبر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن توطئه‌های دشمنان را خنثی و کمر رژیم پهلوی را شکست.

امیرشاطری یادآور شد: با تثبیت نظام جمهوری اسلامی و ایجاد امنیت ملی، بسیاری از گروهک‌ها و منافقین بفکر انهلال‌ ارتش افتادند و هم‌زمان نیز هم‌دستان آنان غائله‌ ترکمن‌صحرا، خوزستان و کردستان را رقم زدند و بدنبال جدایی بخشی از خاک مقدس ایران بودند.

وی با اشاره به فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی در آن برهه تاریخی در راستای انسجام همه‌ نیروهای انقلابی خاطرنشان کرد: ارتش در کنار سایر نیروهای انقلاب از آرمانهای‌ ارزشی نظام دفاع کرده و در فرونشاندن توطئه‌های غائله منافقین نیز نقش بسزایی را ایفاء نمود.

فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی گفت: در دوران ۸ سال دفاع مقدس نیروهای ارتش ارزشی جمهوری اسلامی در کنار سایر نیروهای انقلاب در جنگ تمام عیار ۷۶ کشور متخاصم سرافرازانه‌ حضور داشت و شهدای عظیم‌ألشان و جانبازان و آزادگان را تقدیم کرد.

امیرشاطری با بیان اینکه در دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران بدون تجهیزات لازم در مقابل دشمن بعثی جوانمردانه ایستادگی‌ کرد، گفت: پس از اتمام جنگ تحمیلی ارتش در راستای انسجام ملی، بازسازی و خودکفایی، تولید تجهیزات داخلی و بوم‌سازی ارتباط خود را با دانشگاهیان و نخبگان
 علمی کشور را آغاز کرد.

 وی تأکیدکرد: امروزه ارتش جمهوری اسلامی ایران در بومی‌سازی و تولیدات تجهیزات نظامی با بهره‌گیری از مغزهای متفکر علمی و ارزشی به‌جرأت می‌توان گفت به قوی‌ترین ارتش جهان تبدیل شده است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی با اشاره به کمک‌های ۵۰۰ میلیارد تومانی ارتش جمهوری اسلامی ایران به حوزه پزشکی و درمان شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: ارتش در هنگام بروز بلاهای طبیعی و شیوع ویروس کرونا همواره در  صفوف مقدم خدمت به مردم  قرار داشته است بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری《ارتش قبل از مدیریت بحران در گلستان مستقر شد

امیری شاطری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در خط ولایت و رهبری بوده است، یادآور شد: روز ۲۹ فرودین‌ماه فقط متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه تمام نیروهای‌ مسلح کشور با نمایش اقتداری که دارند دشمن را ناامید و توطئه‌های آنان خنثی خواهند کرد.

وی از رژه خودرویی چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز ۲۹ فروردین امسال با حضور مسؤولان کشوری در بیرجند خبر داد و گفت: این رژه‌خودرویی در راستای مصنویت‌ و سلامتی مردم شریف می‌باشد.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های ستادی نمایشگاه اقتدار در به مدت ۳ روز مهمانسرای ارتش در خیابان آیت‌الله غفاری بیرجند برپا و از بازدیدکنندگان با غذای گرم و افطاری استقبال می‌شود.

امیر شاطری ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، محفل انس با قرآن، دیدار با کودکان خانه امام علی(ع) و برپایی ایستگاههای صلواتی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روزش ارتش در استان است.

وی خاطرنشان کرد: کمپ‌های خدمات پزشکی رایگان در روستاهای کم‌برخوردار و مناطق محروم خراسان‌جنوبی با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات بیمارستان بوعلی ارتش به مدت ۳ روز راه‌اندازی می‌شود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 10 =