جابه‌جایی ۱۳۰ هزار مسافر در خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند «موسی حسینی» سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای طرح جابه‌جایی مسافری نوروزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری ۴۳ هزار و ۳۶۴ نفر مسافر به استان وارد و ۴۰ هزار و ۷۶ مسافر از استان خارج شدند.

وی بیان داشت: همچنین در طرح جابه‌جایی مسافری نوروزی (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) ۴۸ هزار و ۸۹۷ نفر مسافر درون استان جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه ۴۳/۸ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی افزود: به منظور ارائه خدمات به مسافرین و زائرین حرم مطهر رضوی و جابه‌جایی آن‌ها در زمان مورد تقاضا، تعداد ۲۶ دستگاه ناوگان فوق‌العاده از شهرستان‌های استان به مقصد مشهد مقدس در تاریخ‌های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ اعزام شد.

حسینی ادامه داد: بیشترین سهم جابه‌جایی مسافر در روز ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ با تعداد ۵ هزار و ۹۹۴ مسافر و کمترین میزان مسافر جابه‌جا شده مربوط به روز دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ با دو هزار و ۷۴۰ مسافر بوده که عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۴۲۱ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل و ۲۶۶ دستگاه سواری کرایه، ۱۶۸ دستگاه مینی‌بوس و ۲۶۰ دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه متوسط میزان فروش بلیت به‌صورت اینترنتی ۷۰ درصد بوده، یادآور شد: در راستای ارتقای سطح خدمات به مسافرین، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست‌محیطی و تسهیل در دسترسی به محل‎های صدور بلیت و غیره در دستور کار قرار گرفته بود.

حسینی عنوان کرد: در اجرای طرح جابه‌جایی مسافرین نوروزی ۱۴۰۱ حداقل شکایت (تعداد ۱۱ مورد شکایت) از طریق سامانه‌های ارتباطی دریافت و ضمن پیگیری موارد تخلف محرز شده به کمیسیون مربوطه ارجاع شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =