توده هوای ناپایدر خراسان‌جنوبی را در بر می‌گیرد

«جواد نخعی» کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی توده هوای ناپایدار از روز شنبه به تدریج جو استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تا صبح سه‌شنبه جو استان را تحت‌ تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: وزش شدید تا خیلی شدید باد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، رگبار و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و مرتفع و خطر برخورد صاعقه طی این مدت در استان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: مناطق مستعد این پدیده قائنات، حاجی‌آباد زیرکوه، درمیان، بیرجند، سربیشه، نهبندان، سرایان، خوسف، فردوس، طبس و بشرویه خواهد بود.

نخعی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی برای استان طی این مدت، گفت: احتمال اختلال در رفت و آمدهای جاده‌ای، وقوع رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و به ویژه در روز دوشنبه و در نیمه شرقی استان، احتمال خسارت به باغات و مزارع در اثر بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای روز دوشنبه احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها و همچنین جدا شدن سقف‌های موقت و احتمال شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر و نهال‌های جوان وجود داشته بنابراین از مردم و به ویژه کشاورزان درخواست می‌شود تا اقدامات لازم را برای پیشگیری از این خسارات انجام دهند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته سربیشه با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان بوده، یادآور شد: همچنین در این مدت بندان، دهسلم و طبس با بیشینه دمای ۳۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند.

نخعی خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته نوسانات دمایی مرکز استان بین ۱۲ و ۳۱ درجه سلسیوس گزارش شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =