روایتی از حضور باشکوه مردم خراسان‌جنوبی در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری فارس – خراسان‌جنوبی، یک سال بعد از انقلاب اسلامی رهبر کبیر انقلاب برای حمایت از مظلومیت‌های مردم فلسطین و حمایت از این مردم بی‌پناه و مخالفت با رژیم غاصب اسرائیل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نام‌گذاری کرده است.

از آن زمان تاکنون هر سال این راهپیمایی با شور و شعور مردم برپا می‌شود و به هیچ عنوان به فراموشی سپرده نمی‌شود.

همزمان با سراسر کشور مردم ولایتمدار خراسان‌جنوبی نیز در صحنه حضور دارند و از حمایت مظلومیت مردم فلسطین کناره‌گیری نکرده‌اند؛ امروز نهم اریبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ همزمان با آخرین روز ماه مبارک رمضان مردم خراسان‌جنوبی برای اعلام انزجار و نفرت خود از رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل در راهپیمایی حضور پیدا کردند.

در شهرهای مرزی استان نیز مردم با شعارهای “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل” مشت محکمی بر دهان دشمنان همیشگی خود زدند.

راهپیمایی در بیرجند نیز از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه آغاز شد و گروهی از مردم قبل از این ساعت در میدان شهداء که برای ابتدای مسیر اعلام شده بود حضور پیدا کردند.

حضور گروه‌های مختلف در راهپیمایی

در جمع مردم، استاندار خراسان‌جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئوولان دیده می‌شوند همچنین سازمان‌های دانش‌آموزی و دیگر نهادها مانند جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، پایگاه مقاومت بسیج، دانشگاه بیرجند، اداره ورزش و جوانان، نیروهای مسلح و دیگر ادارات با در دست داشتن پلاکارد در میان مردم حضور دارند.

راهپیمایی با خیل عظیمی از جمعیت از میدان شهداء به سمت میدان ابوذر و از خیابان ارتش به سمت خیابان پاسداران و تا مسجد امام حسین(ع) ادامه داشت.

در میان جمعیت زنان، کودکان و افراد ناتوان که با ویلچر طی طریق می‌کنند نیز حضور دارند و گروهی از زنان و مردان با در بغل گرفتن فرزندانشان با دهان روزه اعلام نفرت به دشمنان می‌کنند.

مردم با شعارهای “خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است”، “خونی که در رگ ما است هدیه به رهبر ما است”، “دست خدا بر سر ما است خامنه‌ای رهبر ما است”، “لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین(ع) است”، “خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است”، “مرگ بر منافق”، “مرگ بر ضد ولایت فقیه” و “مرگ بر آمریکا” با رهبر خود تجدید پیمان کردند و نشان دادند رهبر را تنها نمی‌گذارند و تا نابودی کامل لشکر کفر در صحنه حضور دارند.

نخستین گروه از مردم حدود ساعت ۱۱ به مسجد امام حسین(ع) رسیدند ولی تا انتهای صف طولانی مردم هنوز زمان زیادی نیاز است.

فلسطین راهکار مقاومت را دنبال می‌کند

«جواد قناعت» استاندار خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در مسجد امام حسین(ع) پس از راهپیمایی روز قدس در جمع مردم اظهار داشت: امروز اجماع‌سازی در جامعه فلسطینی درباره مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین است.

وی با اشاره به امضاء سازش‌نامه اسلو در سال ۱۹۹۳ میلادی تصریح کرد: طبق این سازش‌نامه و تغییر راهبردی گفت‌وگوی سیاسی جامعه فلسطینی دچار اختلاف نظر شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با ناکامی جریان سازش مردم فلسطین به این نتیجه رسیدند که راهکار سازش نتیجه نمی‌دهد، یادآور شد: اکنون راهکار مقاومت را حمایت می‌کنند و آن را تنها راه آزادی فلسطین می‌دانند.

قناعت با بیان اینکه هر مطالبه‌ای اگر تبدیل به آرمان شود پیروز است، ادامه داد: مطالبه مردم فلسطین از خواسته خارج شده و تبدیل به آرمان شده است.

وی هدف مبارزه را آزادی همه سرزمین‌های فلسطین از بحر تا نهر دانست و افزود: هدف بازگشت همه فلسطینی‌ها به کشور خودشان است همچنین آزادی کامل از دست رژیم صهیونیستی است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فلسطین باید آزاد شود، اضافه کرد: باور مقاومت در میان مردم فلسطین در حال گسترش است.

لزوم هوشیاری جهان اسلام

قناعت با بیان اینکه باید از اعتماد به جوامع غربی پرهیز کرد، گفت: کشورهای غربی قابل اعتماد نیستند اگرچه ظاهری آراسته دارند ولی باطن آن‌ها مانند گرگ است.

وی با بیان اینکه شناخت دشمن اصلی دنیای اسلام و معرفی به مردم همواره در بیانات مقام معظم رهبری مورد تأکید است، تصریح کرد: معرفی دشمن اصلی جهان اسلام وظیفه خواص است که باید بیداری و هوشیاری را در بین جهان اسلام ایجاد کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اصل قضیه دشمنی با اسلام مربوط به صهیونیست و استکبار است، یادآور شد: جمهوری اسلامی بر خلاف دولت‌های دیگر که حرف خود را پوشیده دارند، حرف خود را به صراحت میزند که حق با فلسطین است.

قناعت با اشاره به ترفندی علیه مقاومت ادامه داد: دشمن در پی راه‌اندازی جنگ‌های داخلی برای ترفند سرگرم کردن جبهه مقاومت است.

وی با بیان اینکه روز قدس صف‌بندی حق در مقابل ظلم است، افزود: این روز، روز اسلام در مقابل صهیونیست است و فقط روز فلسطین نیست و روز امت اسلامی است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هر مسلمانی اگر در مقابل نظام سلطه بایستد آمریکا، انگلیس و اسرائیل با آن دشمنی می‌کنند، اضافه کرد: علمای شیعه و سنی و اهل قلم در کشورهای اسلامی دقت کنند دشمن اصلی را بشناسند و فریب نظام سلطه را نخورند.

فلسطین با همه‌پرسی اقوام فلسطینی اداره شود

قناعت با اشاره به سیاست عادی‌سازی توسط دشمن گفت: رژیم صهیونیستی در منطقه حضور دارد و باید آن را نابود کرد.

وی تصریح کرد: بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب شاهد اجماع جهانی در حمایت از فلسطین هستیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به حمایت همه جانبه از فلسطین یادآور شد: همه باید ملت فلسطین را برای تداوم مبارزه یاری دهند و قطع رابطه دولت‌ها با صهیونیست شاخص حمایت از ملت فلسطین است.

قناعت با بیان اینکه باید فلسطین با همه‌پرسی با اقوام فلسطینی اداره شود، ادامه داد: فلسطین مال فلسطینی‌ها است و باید به دست آن‌ها اداره شود.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 2 =