معرفی شخصیت‌ها و تقویت جامعه با تبین تاثیرگذاری همایش مفاخر برای جامعه

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بشرویه، سیدعلی اصغر میرباقری‌فرد، رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی کشور امروز در همایش منطقه‌ای بزرگداشت استاد بدیع‌الزمان فروزانفر اظهار داشت: امروزه مراسم نکوداشت شخصیت‌های علمی و چهره‌های ملی در کشور و دنیا با اهداف و محتواهای متفاوت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از این سنت حسنه باید تقویت شود، افزود: این فرصت‌ها باید در راستای معرفی شخصیت‌ها، هویت و فرهنگ جامعه استفاده شود و نقش اثرگذاری آن نیز برای جامعه علمی کشور تبین گردد.

رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی کشور تصریح کرد: نخستین  هدف از برگزاری همایش نکوداشت استاد فروزانفر معرفی و شناساندن چهره علمی و ادبی ایشان به جامعه مخاطب در سطح تخصصی و عمومی و گام بعدی تمجید و احترام به ساحت این بزرگوار است.

میرباقری‌فرد یادآور شد: یکی از موارد مهم فراموش شده در همایش مفاخر ملی و بین‌المللی عدم بهره‌گیری از ظرفیت‌ شخصیت‌ها بصورت عملی الگوسازی به معنای واقعی است.

وی خاطرنشان کرد: استاد بدیع‌الزمان فروزانفر در یکی از روستاهای بشرویه متولد شد و در عمر نسبتا کوتاه خود مسیری را طی کرد و به شخصیت بزرگ، برجسته و اثرگذار در کشور تبدیل شد.

رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی کشور گفت: باید از حرکت‌های سرنوشت‌ساز و تعیین کننده استاد فروزانفر در طول حیات الهی رو برکتش بهره‌مند شده و برای پرورش چنین استعدادهایی  اقدام نمود.

میرباقری‌فرد با اشاره شخصیت علمی و فرهنگی استاد فروزانفر تاکید کرد: استعداد و توانمندی استاد فروزانفر را باید در میراث خانوادگی و سنت علمی وی یعنی قوه تحلیل و استنباط با توجه به شرایط آن زمان جستجو کرد که در عمر نه‌چندان بلند توانست چنین اثرگذاری داشته باشد.

وی با اشاره به شجاعت تصمیم‌گیری استاد فروزانفر برای هجرت از بشرویه به مشهد مقدس گفت: گرچه جداشدن فردی بسیار عاطفی از محیط خانوادگی و زادگاه خود امری خطیر است اما  هیچگاه پشت نکردن به این دو امر مهم خیلی بامعنا است.

رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی کشور اظهار داشت:  هوشمندی استاد در انتخاب استادان برجسته و شاخص حوزوی و دانشگاهی در حین تحصیل و تحقیق نقطه عطفی در زندگی علمی او است.

میرباقری‌فرد یادآور شد: استاد فروزانفر در پیوند آموزش سنتی و مدرنیسم با حفظ سنت‌های ارزشمند و بهره‌گیری از نظام‌های مختلف آموزشی می‌تواند الگویی برای تکامل شخصیت‌های علمی و عملی باشد.

وی تخصص‌گرایی را از دیگر عوامل مهم در شکل‌گیری شخصیت علمی استاد فروزانفر دانست و افزود: مهارت‌ کم‌نظیر دیگر استاد در حوزه آموزش و شاگردپروری بوده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، در همایش منطقه‌ای بزرگداشت استاد بدیع‌الزمان فروزانفر برای نخستین بار سند قرارداد تسهیل مقالات شمس تبریزی رونمایی شد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هفت =