امام جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب سازندگی است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «آیت‌الله سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با مسؤولان بسیج سازندگی و جمعی از جهادگران استان اظهارداشت: بسیج سازندگی برخواسته از اصل انقلاب بوده است.

وی به عرفان نظری و عملی در موضوع سازندگی اشاره کرد و گفت: موجودات مختلفی که خلق شده‌اند از نبات، حیوانات، حشرات و غیره مانند کودکی که به شیر مادر وابسته بوده به طبیعت وابسته‌اند و همه ابزار زندگی آنها در تکوین توسط خداوند آفریده شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خداوند در باطن انسان به صورت فطری، انگیزه‌ای به نام آرزو آفریده که به صورت نامحدود است، تصریح کرد:  این امر نقص نبوده بلکه کمال است.

عبادی یادآور شد: آرزو نقشه راه بوده اما آرزوی خام یعنی از بیراهه وارد شدن که این آرزو خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه انسان نامحدود خلق شده و برای رسیدن به آرمان در راه سازندگی پیش رود، اضافه کرد: آرزوی سالم باید از طریق ساختن توسط انسان‌ها دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خداوند انسان را از جهت خودسازی و آبادسازی زمین خلق کرده و این موضوع منبع دینی دارد، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب دینی بوده بنابراین رشد در تمامی زمینه‌ها جزو اصل انقلاب و دین است.

عبادی ادامه داد: دشمنان نمی‌گذارند این امرمحقق شود و هر جا انسان خدمت‌گذاری بوده او را نابود می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن نه تنها جنگ هشت ساله بلکه جنگ ۴۳ ساله بر ملت ایران تحمیل کرده و در این امر از تمام توطئه‌ها بهره برده است، یادآور شد: ماهیت انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های دیگر متفاوت بوده و هر چند هر روز فتنه علیه این انقلاب وجود دارد ولی خداوند آن را نابود می‌سازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه جهاد سازندگی به عنوان نهادی که بعد از انقلاب به سبب نیاز به آن به دستور امام ایجاد شده است، گفت: جهاد سازندگی برخواسته از انقلاب است.

عبادی با بیان اینکه جهاد سازندگی هم ریشه عرفان نظری داشته و هم در میدان عمل جنبه عرفان عملی دارد، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران در واقع انقلاب سازندگی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: باید در حال حاضر نیز تمام مسؤولان در مسیر سازندگی همکاری کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/م


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 2 =