استاندار خراسان‌جنوبی: هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «جواد قناعت» امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت به رسانه های گروهی با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اظهار داشت: در این طرح قرار نیست یارانه ها حذف شود بلکه به مردم و تولیدکنندگان پرداخت می شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در تمام دنیا این یارانه به تولیدکننده، مصرف کننده یا زنجیره ای اختصاص می یابد اما در ایران از همان ابتدا ریل گذاری اشتباهی صورت گرفته و به واردکننده پرداخت می شد، تصریح کرد: این ریل گذاری اشتباه موجب شده یارانه ها به دست جامعه هدف نرسد با وجود اینکه هر سال شاهد افزایش یارانه در صنوف مختلف بودیم اما روی سفره مردم تاثری نداشت و فقیر فقیرتر و سرمایه دار ثروتمندتر می شد.

وی با اشاره به جراحی و اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم که باید سالها پیش انجام می شد، تصریح کرد: به گفته کارشناسان اقتصادی اگر امروز این جراحی انجام نشود در پنج سال آینده نظام هرچه منابع دارد را باید صرف شارژ ارز ترجیحی کند.

قناعت در ادامه عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح حذف دلالان و واسطه‌ها و مبارزه با قاچاق و مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۵ تا ۶۵ درصد گندم و غلات جهان را کشور روسیه و اوکراین تامین می‌کنند، افزود: به علت جنگ در این کشورها، گرانی آرد و گندم و اقلام اساسی مردم در جهان دستخوش تحولات شده و تصمیم نظام بر این است که با اجرای طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها به رفع این مشکل پرداخته شود که خوشبختانه قوه قضاییه و مجلس و نیرو‌های مسلح و نهادهای انقلابی برای هر چه بهتر اجرایی شدن این طرح در کنار دولت هستند.

وی با اشاره به تبلیغات سوء و جوسازی دشمن بر علیه اجرای این طرح در کشور، ادامه داد: هر نوع تغییری یک سری مقاومت هایی دارد و مردم نگران آینده هستند که در این شرایط مسئولان وظیفه دارند اطلاع رسانی مناسب و اقناع سازی مردم برای اجرای طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها را انجام دهند.

قناعت در ادامه گفت: هم اکنون ۱۵ میلیون نفر در کشور‌های همسایه از آرد یارانه ای ایران استفاده می‌کنند که در طرح جدید سعی بر ساماندهی وضعیت موجود است و با اجرای این طرح ۶ تا ۸ میلیون نفر از دهک‌های پایین قدرت خریدشان بالا می‌رود.

وی بیان کرد: استان خراسان جنوبی یکی از تولید‌کننده‌های مرغ و تخم مرغ در کشور است و هم اکنون ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ در انبار‌های استان ذخیره است و هیچ مشکلی در تامین اقلام اساسی نداریم.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 13 =