برخورد قانونی در انتظار متخلفان طرح اصلاح یارانه‌ها در خراسان‌جنوبی

حسین حسن‌پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: اداره‌کل تعزیرات استان در راستای اجرای صحیح طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها همگام و هم‌سو با سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله اداره صمت و جهاد کشاورزی تحت نظارت مستقیم امور اقتصادی استانداری برای تثبیت و تعادل بازار تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: همکاران ما در محل کار حضور دارند و پرونده‌های تخلفی که از ناحیه ضابطین، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اصناف تشکیل می‌شود خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سران سه قوه اختیارات جدیدی را به تعزیرات حکومتی در طول اجرای طرح محول کردند، یادآور شد: در این اختیارات قبل از صدور رأی اگر واحدهای صنفی تخطی کنند و از اجرای قانون و مقررات قانونی خارج شوند در صورت مشاهده، همکاران ما می‌توانند آن واحدها را قبل از صدور رأی پلمب کنند.

حسن‌پور ادامه داد: همچنین می‌توانند نصب بنر را برای واحدهای متخلف داشته باشند و یا اینکه اگر کام مردم را تلخ کنند، می‌توانند به موجب قانون پنج برابر مجازاتی که در تعزیرات حکومتی پیش‌بینی شده برابر با آن‌ها برخورد کنند.

وی افزود: واحد صنفی اگر بخواهد کالاها را انبار کند و در معرض رؤیت مردم نباشد و در سامانه جامع انبارها و سامانه تجارت ثبت نکرده باشد، هم مشمول تخلف احتکار و هم قانون مبارزه با قاچاق می‌شود و جریمه‌های آن خیلی سنگین است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یک اتیکت که قبل از این جریمه‌اش ۲۵۰ هزار تومان بوده در حال حاضر از ۲ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان جریمه دارد، اضافه کرد: عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور جریمه‌اش اعمال می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به گران‌فروشی در سایر کالاهایی که جزو کالاهای اساسی نیستند، تصریح کرد: اگر اصناف کالاهای دیگر را بدون اخذ مجوز تنظیم بازار افزایش دهند مشمول جرایم می‌شوند و با جدیت با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان برای همراهی این طرح اگر تخلفی مشاهده کردند از طریق تلفن گویای ۱۳۵ گزارش خود را به ما اعلام کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پنج =