از کشف انبار احتکار مواد غذایی تا محموله روغن نباتی در خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ احمدرضا کارگر، فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سربیشه اخباری مبنی بر احتکار مواد غذایی و ارزاق عمومی در یکی از انبارهای سطح شهرستان دریافت کردند که سریعا موضوع پیگیری و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی انبار کالاهای احتکار شده را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی و به همراه مسئول اداره صمت در بازرسی از محل انواع مواد غذایی و ارزاق عمومی احتکار شده از جمله برنج و روغن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای احتکار شده را بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: مأموران در این رابطه یک متهم را دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

کارگر خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با محتکران کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به مخلان امنیت عمومی و اقتصادی را نخواهد داد.

پارچه‌های قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ «احسان رحیمی» فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی سهل‌آباد شهرستان نهبندان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پراید مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از سواری پراید انواع پارچه خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر۶۲۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

رحیمی با اشاره به اینکه قاچاق کالا پدیده‌ایاست که از جهات گوناگون حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند، عنوان کرد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است تا با قاچاقچیان و اخلالگران نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

کشف انواع لوازم خانگی قاچاق در «طبس»

سرهنگ «فاضل مریمی» فرمانده انتظامی شهرستان طبس نیز، اظهار داشت: مأموران یگان امداد شهرستان طبس دراجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک پراید وانت مشکوک شدند وخودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودرو انواع لوازم خانگی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۶۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس افزود: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

مریمی خاطرنشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه‌ساز جرایم دیگری نیز در سطح جامعه می‌شود که بر همین اساس تشدید اقدامات مقابله‌ای در این حوزه همواره یکی از اولویت‌های مهم پلیس به شمار می‌رود.

کشف وانت نیسان حامل روغن نباتی در «قاین»

سرهنگ «محمود زال‌بیکی» فرمانده انتظامی شهرستان قاین، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان قاین در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت نیسان مشکوک و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از وانت نیسان یک‌هزار کیلوگرم روغن نباتی قاچاق کشف کردند که بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی محموله کشف شده بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین بیان داشت: مأموران در این زمینه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

زال‌بیکی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را جهت بررسی و پیگیری از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =