«لاجوردی» سکان‌دار هیأت ورزش‌های جانبازان خراسان‌جنوبی شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، ظهر امروز مجمع عمومی انتخاب رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان‌جنوبی به ریاست «سیدمحمد شروین‌اسبقیان» رئیس فدراسیون، «محمد حسین خسروی» نایب‌ رئیس مجمع و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان، «سیده اعظم اسلامی» معاون توسعه امور ورزش، «فاطمه چهکندی‌نژاد» مدیر گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره‌کل در  برگزار شد.

از ۲۷ نفر اعضای مجمع ۲۱ نفر با ترکیب روسای هیأت‌ ورزش‌های جانبازان و معلولین شهرستان‌های خراسان‌جنوبی، نماینده‌ داوران، مربیان، ورزشکاران، باشگاه‌داران، ورزش دانشگاهی، دانشجویی، بسیج، کارگری و دانش‌آموزی حضور داشتند.

 «سیدحسین اصغری» مؤسس نخستین مسئول تربیت بدنی بنیاد جانبازان شهرستان بیرجند در سال ۱۳۶۹ و مسئول کانون تربیت‌ بدنی آستان قدس رضوی در خراسان‌جنوبی و «حسین لاجوردی» رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین شهرستان بیرجند به‌عنوان نامزدهای ریاست هیأت به مدت ۱۰ دقیقه برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های اجرایی خود را برای جلب نظر اعضای مجمع تبیین کردند.

از مجموع ۲۱ رأی مأخوذه مجمع  انتخاب رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان‌جنوبی «حسین لاجوردی» با کسب ۱۵ رای برای مدت چهار سال سکاندار این هیأت شد.

«سیدحسین اصغری» نیز ۶ رأی مجمع را به خود اختصاص داد و از زحمات و خدمات چندین‌ساله او در حوزه ورزش و جوانان و مسئول تربیت‌بدنی احسان ستاد فرامین حضرت امام(ره) و بنیاد مسکن در خراسان ‌جنوبی تجلیل و بر ضرورت بهرگیری از ظرفیت، تجربه و برنامه‌های راهبردی و رویکردهای او در اهداف و چشم‌انداز هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین  تأکید شد.

همچنین از سوی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از «مهدی شریعتی‌فرد» که به مدت ۱۷ سال سکاندار این هیأت بود تا لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

مجمع عمومی انتخاب رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان جنوبی با پیشنهاد منتخب ریاست هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان نیز به زهرا زحمتکش عنوان نایب رئیس بانوان، «محمد امینی‌نصرآباد» به‌عنوان خزانه‌دار، «علی علائیان» کارشناس خبره، «فرزاد یخچالی و الهام پدید» نیز به عنوان عضو هیأت رئیسه و «منصوره رضایی» نیز به‌عنوان بازرس هیأت رأی اعتماد داد.

منتخب ریاست هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان.جنوبی در این مجمع، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۳ به‌عنوان ورزشکار در مسابقات قهرمانی استانی و کشوری شرکت داشته و مدال‌های رنگارنگی را در رشته‌های ویلچر، شنا، ورزش‌های زورخانه‌ای‌ و پهلوانی برای خراسان‌جنوبی به ارمغان آورده است.

حسین لاجوردی افزود: در سایه حمایت و مشارکت‌ همدلانه‌ پیشکسوتان، مدال‌آوران، مربیان، داوران و رؤسای هیأت‌ ورزش‌های جانبازان و معلولین شهرستان‌های خراسان‌جنوبی چشم‌انداز  چهارساله‌ای را تدوین و اجرایی خواهد کرد.

وی با تأکید بر فعال کردن کمیته‌های تخصصی و متنوع هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان‌جنوبی، گفت: در راستای شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه رشته‌های ورزشی با فعال کردن کمیته‌ همگانی هیأت‌های شهرستانی پلی‌ برای نخبه‌پروری‌ خواهد ساخت.

منتخب ریاست هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان‌جنوبی برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری، میزبانی اردوهای تیم‌های ملی، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با سازمان‌های همسو، برگزاری دوره‌های آموزش مربیگری و داوری و اعزام مربیان و داوران به کلاس‌‌های دانش‌افزایی و ارتقای فدراسیون را از دیگر برنامه‌های پیش‌روی خود عنوان کرد.

لاجوردی یادآور شد: جذب اسپانسر، ایجاد صندوق حمایت از ورزشکاران و فعالان رشته‌های ورزشی جانبازان و معلولین، تشکیل بانک اطلاعاتی و  به‌کارگیری پیشکسوتان این رشته از برنامه‌های اولویت‌دار هیأت است.

وی بابیان اینکه دردآشنای مسائل و مشکلات پیش‌روی جامعه معلولان در حوزه ورزش خراسان‌جنوبی است، گفت: برنامه‌های راهبردی و چشم‌انداز آینده هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین مبتنی بر کلاس‌بندی پزشکی و تحرکات جسمانی جامعه هدف خواهد بود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =