توقف احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره جانبازان و معلولان خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند،  سید محمد شروین اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین عصر امروز در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان‌جنوبی  اظهار داشت: در ابلاغیه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران، ۱۶دستگاه اجرایی موظف به  اجرای وظایف محوله در حوزه ورزش‌های جانبازان و معلولین هستند.

وی افزود: واگذاری رایگان سالن‌ها و تجهیزات ورزشی در اختیار سازمانها و ادارات تابعه در استانها و شهرستانها، تخصیص اعتبارات ویژه و پرداخت هزینه ایاب و ذهاب ورزشکاران به مسابقات قهرمانی کشور و مناطق، توجه شهرداری‌ها به فعالیت‌های فرهنگی  و ورزشی جانبازان و معلولین در این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین تصریح کرد:  ستاد ملی توسعه و ترویج  ورزش‌های جانبازان و معلولین به ریاست وزیر ورزش وجوانان و دبیری رئیس فدراسیون و عضویت ۱۶ وزارتخانه همسو هر فصل تشکیل می‌شود و   برای اجرای مصوبه یادشده تشکیل شده و گزارشات و مصوبات آن نیز به شورای عالی فرهنگی ارائه می‌گردد.

 اسبقیان یادآور شد: احداث مجموعه ورزشی چند منظوره جانبازان و معلولان در خراسان جنوبی در مرحله طراحی متوقف شده که بایستی پیگیرهای لازم برای اجرایی شدن آن از سوی اداره کل ورزش و جوانان و هیات استان صورت گیرد.

 وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی مصوبه کددار برای احداث مجموعه ورزشی جانبازان و معلولین دارد که بایستی به منظور عملیاتی کردن آن از سوی مجموعه استانداری و اداره‌کل ورزش و جوانان  پیگیری‌های لازم انجام شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: در ۱۵ استان کشور عملیات احداث مجموعه‌های ورزشی ویژه جانبازان و معلولین آغاز شده و در بیش از هفت استان ساخت آن به اتمام رسیده است.

اسبقیان با بیان اینکه هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین  خراسان جنوبی به لحاظ عملکردی جزو ۱۵ استان برتر کشور بوده است، افزود: اما طی ۲ سال اخیر به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و مهاجرت رئیس هیات به مشهد افت قابل محسوسی را داشته است.

وی به ادامه حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فدراسیون از هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل سخت‌افزاری رشته‌های متنوع ورزشی پیش از این یک سری تجهیزات دوومیدانی و بدنسازی در اختیار استان قرار گرفته و طی روزهای آتی نیز محموله‌ای دیگر ارسال خواهد شد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 19 =