شناسایی ۹ انبار احتکار در خراسان‌جنوبی

عباس جرجانی، رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: طرح مردمی‌سازی و توزیع عالانه یارانه‌ها سبب رشد اقتصادی می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به دستورات، سازمان صنعت و معدن وارد نظارت بر بازار و انبارها شد، تصریح کرد: فعالیت ما سه تا چهار روز قبل از اجرای طرح آغاز شده تا مشکلی برای مردم در حوزه تأمین و توزیع کالا پیش نیاید.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حداقل روزی ۴۳ تا ۴۴ تیم نظارتی، نظارت داشتند، یادآور شد: در شهرستان‌ها نیز از تیم‌های استان اعزام شدند و این امر سبب شناسایی بالغ بر ۹ انبار احتکاری شد.

جرجانی با بیان اینکه احتکار‌ها خاص بودند و مواردی از روغن، نهادهای دامی و روغن موتور کشف و ضبط شد، ادامه داد: این موارد مراحل قانونی خود را طی می‌کند.

وی افزود: در بحث توزیع عادلانه یارانه‌ها برای برای تأمین کالاهای اساسی جهاد کشاورزی وظایف خود را انجام می‌داد و سازمان ما نظارت را کمک کرد تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اشاره به مصوبه سران قوا برای افزایش جرایم تعزیراتی، اضافه کرد: اصناف اطلاعات افزایش جرایم تعزیرات را مطالعه کنند تا درگیر جرایم سخت نشوند.

جرجانی با بیان اینکه به استناد قانون جرایم بیش از پنج برابر اعلام شده است، گفت: میزان ۹۰ درصد جرایم در حوزه عدم درج قیمت است.

وی با بیان اینکه برخی از کالاها ربطی در طرح عادلانه‌سازی ندارند و کالاهای واسطه‌ای مانند شیرینی و کنسروجات هستند، یادآور شد: این کالاها اختلاف قیمتی ندارد و ناظران به شدت بررسی می‌کنند و در مواردی که خرید اجباری دیده شود، برخورد شده و برای دادستانی ارسال می‌شود.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل سازمان حمایت نرخ کار و قیمت فعالیت‌های خدماتی، تعمیرات اصناف و یک سری تولیدات کارخانجاتی را مشخص می‌کند.

جرجانی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه ۱۲۴ ما فعال شده و ۲۴ ساعته اعتراضات و درخواست‌ها را ضبط می‌کند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 6 =