ورزشکاران و قهرمانان سفیران فرهنگی کشور هستند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حسین خسروی، سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی صبح امروز در آیین برگزاری نخستین جشنواره رسم جوانمردی، اظهار داشت: توسعه و پیشرفت ورزش استان و کشور مرهون تلاش مربیان و ورزشکارانی است که صادقانه برای تعالی و ارتقای آن قدم بر می‌دارند.

وی افزود: ورزشکاران و قهرمانان ما الگوی اخلاق و معنویت در سطوح کشوری و بین‌المللی هستند و در راستای نهادینه‌سازی و تثبیت فرهنگ اخلاق‌مداری در ورزش گام‌های مؤثری برداشته و به این مهم اهتمام ویژه دارند.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ، تمدن و آموزه‌های دینی ایرانیان ریشه‌ای کهن دارد و ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و فرهنگ عمومی جامعه، وظیفه‌ای ملی و اخلاقی است.

خسروی یادآور شد: اخلاق و منش پهلوانی از مهم‌ترین ارکان ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است و  ورزشکاران قهرمان ما در حوزه اخلاق، معنویت، حجاب و عفاف در مسابقات بین‌المللی و جهانی سرآمد و سفیران فرهنگی ایران اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: ورزش از آن جهت اهمیت زیادی در اجتماع پیدا کرده که افراد با سلیقه‌های مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنند تا انسجام و یکپارچگی را به وجود آورده و بتوانند برای کشور خود افتخار کسب کرده و غرور آفرین باشند.

خسروی گفت: ارزش ذاتی یک رقابت ورزشی در ظرفیت و تولید کیفیتی از تجربه حضور و رقابتی سالم برای ورزشکاران و تماشاگران است که بی‌بدیل و بیاد ماندنی خواهد بود.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =