لزوم ارتقای فرهنگ عمومی کشور با استفاده از ظرفیت ورزش

 به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی صبح امروز در جشنواره رسم جوانمردی، اظهار داشت: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی ریشه در فرهنگ غنی ملی و اسلامی ما دارد و یکی از ورزش‌های ارزشمند بومی کشور ایران است.

وی افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی و پررنگ شدن آن در ورزش حرفه‌ای سبب تحکیم سنت دیرینه ایرانی اسلامی در عرصه بین‌المللی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ورزش در سه عرصه فرهنگ ملی، فرهنگ عمومی و فرهنگ حرفه‌ای تأثیرگذار است و برای ارتقای فرهنگ عمومی کشور باید از ظرفیت ورزش بهره گرفت.

طالبی یادآور شد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای پیشینه‌ای غنی دارد و جزو ورزش‌هایی است که در فرهنگ اصیل اسلامی ما جای دارد و در حوزه نوجوانان و جوانان ما این ورزش به نوعی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

وی مطرح کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در رشد جسمی و شخصیتی نوجوانان و جوانان تأثیر به‌سزایی دارد و ذکر نام حضرت علی (ع) در ورزش پهلوانی باعث خیر و برکت و رسم جوانمردی در این ورزش می‌شود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: جایگاه زورخانه در پرورش شایسته‌ترین خصایص انسانی مانند جوانمردی، گذشت، ایثار، فداکاری، حس نوع‌دوستی و مبارزه با ظلم و جهل، رعایت اصول اخلاقی و فضایل انسانی و مبارزه با ظلم و کارهای خیر سرآمد  است.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 19 =