دولت و مجلس به استان‌های کم‌برخوردار توجه ویژه‌ای داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی در دیدار با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طی چهار دهه گذشته در استان، اقدامات خوبی انجام شده که جای تقدیر دارد با این وجود فاصله خراسان‌جنوبی با استان‌های برخوردار،  بسیار زیاد است.

وی بیان داشت: همین فاصله سبب شده نوع مطالبه استانداران در استان‌های کم‌برخوردار و برخوردار متفاوت باشد، به این شکل که مطالبه در استان‌های کم‌برخوردار، تأمین زیرساخت‌هاست و در استان‌های برخوردار استانداران به دنبال انجام کارهای جدید هستند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به روحیه عدالت‌محوری و توجه به مناطق محروم که در دولت مردمی ایران قوی و مجلس انقلابی هست، متذکر شد: انتظار این است که با نگاه ویژه این دو حوزه به استان‌های محروم، فاصله بین مناطق کمتر برخوردار با برخوردار کمتر شود.

قناعت اظهار داشت: اکنون فضای کشور، فضای مناسبی برای حرکت‌های جهشی و جهادی است و ما باید از این فضا و شرایط برای رفع محرومیت استان بهره ببریم.

وی مطرح کرد: یکی از اقدامات ارزشمند مجلس، تخصیص اعتبار ویژه‌ای برای محرومیت‌زدایی از ۳۱ شهرستان ۳۱ استان کشور است که دست استانداران و مدیران ارشد استان را باز می‌گذارد و این اعتبار می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات مردم باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی به مشکلات استان اشاره کرد و گفت: با وجود افت منابع آبی ناشی از خشکسالی‌ها، بیش از ۴۰ درصد آب استان به جهت فرسودگی شبکه‌ها هدر می‌رود.

قناعت با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت‌های نواحی و شهرک‌های صنعتی استان نیز توجه ویژه‌ای می‌طلبد، افزود: انتظار است که در جایگاه قانون‌گذار، به استان‌های محروم نگاه ویژه‌ای داشته باشید.

وی به پیشینه فعالیتی «نیکزاد» اشاره کرد و گفت: پروژه مسکن مهر که اکثر مردم، طعم ‌شیرین آن را چشیده‌اند از نتایج حضور «نیکزاد» در وزارت راه و شهرسازی است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدام دولت در بحث اجرای طرح مسکن ملی، مطرح کرد: با تدبیر مجلس انقلابی، شاهد اجرای قانون جهش ملی مسکن هستیم.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =