افزایش ۱۳۰ درصدی تصادفات جرحی درون شهری در بیرجند

عباسی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در بیرجند بیشتر تصادفات در کارگر جنوبی، طالقانی، و جمهوری رخ می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش ۱۳۰ درصدی تصادفات منجر به جرح در شهر بیرجند در ۲۰ روز گذشته در خردادماه تصریح کرد: مهم‌ترین علت این تصادفات سرعت غیرمجاز است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی افزود: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه مهم ترین دلایل تصادفات درون شهری در استان است.

عباسی ادامه داد: ۳۰ درصد مقصران این تصادفات افراد زیر ۲۵ سال هستند.

وی یادآور شد: بیشتر تصادفات درون شهری مرکز استان در در بلوار پیامبر اعظم مشاهده شده و بالغ‌بر ۸۶ فقره تصادفات را پلیس راهور استان کروکی کشیده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی از دیر اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیک گلایه کرد و گفت: مکاتبات متعددی با مبادی زیربط در رابطه با ایمن‌سازی معابر داشته‌ایم که خواسته شده عجله بیشتری در انجام این اقدامات داشته باشند چون تأخیر در آن با جان مردم بازی می‌شود.

عباسی یکی از معضلات بزرگ در استان را فقر تجهیزات هوشمند کنترل ترافیک دانست و یادآور شد: پلیس مسؤول کاهش تصادفات نبوده بلکه مسؤول رسیدگی به تصادفات بوده اما براساس وظیفه ذاتی خود پلیس اقدام به افزایش نیروهای کنترل نامحسوس در تمام شهرهای استان به ویژه در مرکز استان کرده است.

وی بیان داشت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز بیش‌از بیش در دستور کار بوده و از ابتدای سال ۴۵ درصد برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در استان افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: افرادی که به صورت مستمر منجر به تخلف می‌شوند و نمرات منفی آنها افزایش یابد، گواهینامه‌های آنها اخذ می‌شود.

عباسی با بیان اینکه در مجموع در استان در مجموعه پلیس راه و راهور بالغ‌بر ۱۰۰ گواهینامه متخلفانی که دارای نمره منفی بوده توقف شده و پنج مورد گواهینامه از متخلفانی که طی سه مرحله شامل نمره منفی شده‌اند باطل شده است، اضافه کرد: پلیس وظیفه ذاتی خود را در راستای برخورد با تخلفات ادامه می‌دهد و در حال حاضر کشت‌های شبانه خود را افزایش داده و کشت‌های تلفیقی با سایر همکاران پلیس نیز در دستور کار است.

وی از راه‌اندازی کانالی در شبکه‌های مجازی به منظور همکاری و اطلاع‌رسانی شهروندان با پلیس برای ثبت تخلفات خبر داد و افزود: این کانال به زودی راه‌اندازی می‌شود تا شهرندان به عنوان همیاران پلیس در راستای ثبت و ضبط تخلفات اقدام و بعد از تأیید و صحت آن پلیس با تخلفات برخورد کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین با مقامات قضایی رایزنی شده و دستور توقیف یک ماهه وسیله نقلیه‌ای را که مرتکب تخلف می‌شوند را گرفته‎ایم که این هم اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =