۲ میلیون هکتار از مساحت «طبس» تحت تأثیر فرسایش بادی قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از طبس، ظهر امروز طی مراسمی با حضور مدیرکل منابع‌طبیعی خراسان‌جنوبی، فرماندار ویژه طبس و تعدادی از مسئولان شهرستانی، «رسول شوری» به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طبس معرفی شد.

«علیرضا نصرآبادی» مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی ضمن قدردانی از فعالیت‌های «حسن محمدیان» درباره قابلیت‌های منابع طبیعی شهرستان طبس، اظهار داشت: در خراسان‌جنوبی ۱۰۰ هزار هکتار رویشگاه گیاهان دارویی وجود دارد که ۸۰ هزار هکتار از آن‌ مختص آنغوزه است.

وی با اشاره به اینکه غیر از خراسان‌جنوبی در چند استان دیگر نیز آنغوزه شیرین وجود دارد، افزود: اما شهرستان طبس در خراسان‌جنوبی قطب رویش این محصول بوده و از لحاظ کیفیت نیز در جهان حرف اول را می‌زند.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: وسعت بیابان‌های این شهرستان معادل ۶۲ درصد بیابان‌های استان و ۱۰ درصد بیابان‌های کشور است و وسعت این شهرستان و بیابانی بودن شرایط آن باعث شده اقدامات زیادی برای بیابانزدایی انجام شود.

نصرآبادی با بیان اینکه در این شهرستان ۵ کانون بحرانی به مساحت ۵۹۷ هزار و ۴۳۵ هکتار وجود دارد، یادآور شد: همچنین ۲ میلیون هکتار از مساحت این شهرستان تحت تأثیر فرسایش بادی قرار دارد.

وی طرح‌های مطلوب کاشت و توسعه گیاهان دارویی و قابلیت ویژه شهرستان طبس به خصوص  در مورد رشد گیاه آنغوزه را بسیار مهم ارزیابی و اضافه کرد: با توجه بیشتر به این موضوع می‌توان علاوه بر اشتغالزایی کاهش معضلات کانون‌های بحران را نیز موجب شد.

«علی‌اکبر رحیمی» فرماندار طبس نیز در این مراسم از خدمات اداره منابع‌طبیعی در مقابله با بیابانزایی و مدیریت پدیده گرد و غبار قدردانی کرد و گفت: این شهرستان با توجه به وسعت و ویژگی‌های خاص گردشگری و بیابانی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با توجه به قابلیت‌های معدنی این شهرستان، همکاری بیشتر در زمینه‌های توسعه معادن و همچنین افزایش طرح‌های آبخیزداری و بیابانزدایی در این شهرستان را خواستار شد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 10 =