کمبود ۳۷۰ کلاس درس در مسکن مهر و روستاهای اقماری «بیرجند»

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود چاوشان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی  ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به معظل کمبود فضای آموزشی در اکثر نقاط استان، اظهار داشت: کمبود فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر و حاشیه شهر بیرجند معضل آموزشی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بیان داشت: ۱۲ سایت مسکن مهر در بیرجند وجود دارد که در این مناطق ۲۲ هزار و ۵۰۳ دانش‌آموز وجود دارد و از این تعداد ۸ هزار و ۳۴۴ نفر از آنان از فضاهای موجود در این سایت‌های مسکن استفاده و مابقی برای تحصیل به سطح شهر می‌آیند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی اعلام کرد: از ۳۶ مدرسه دو نوبته در شهر بیرجند ۹ مورد در سایت‌های مسکن مهر است و همچنین در ۱۰ روستاهای اقماری شهرستان بیرجند نیز ۱۱ مدرسه دو نوبته داریم.

وی با بیان اینکه در این مناطق  ۲۱۹ کلاس درس مورد نیاز است که از این تعداد ۱۸۱ کلاس درس تحویل شده و ۱۷ کلاس نیمه‌تمام است، عنوان کرد: در مجموع ۳۷۰ کلاس درس در سایت‌های مسکن مهر و ۱۰ روستای اقماری شهر بیرجند با اعتبار ۳۷۰ میلیارد تومان نیاز است.

«علیرضا موسوی‌نژاد» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه، اظهار داشت: تاکنون ۶۵۹ نفر معلم برای سال تحصیلی جدید نیاز است که امسال وزارت آموزش و پرورش اجازه داده از ظرفیت دانشجو معلمان سال سوم به‌صورت حق‌التدریس استفاده شود که این مهم در حال پیگیری است.

 وی به پروژه ساختمان در حال احداث اداره‌کل در سایت اداری بیرجند اشاره و توضیح داد: این پروژه با متراژ ۵ هزار مترمربع و در سه طبقه با هزینه‌کرد ۲۶ میلیارد تومان در حال اجرا است که تاکنون ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اتمام این پروژه نیازمند۶۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از تشکیل ۳۷۱ پایگاه اوقات فراغت برای تابستان امسال خبر داد و گفت: این پایگاه در کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌ها، دارالقرآن‌ها، سالن‌های ورزشی، پژوهش‌سراها، کانون‌های پرورش فکری، انجمن اسلامی، هلال‌احمر، سازمان دانش‌آموزی و بسیج دانش‌آموزی فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + یک =