خانواده شهدا لایه پنهان ایثار هستند/ سرود «سلام فرمانده» مناطق جغرافیایی را درنوردید

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «آسمان ستاره‌ها» زندگینامه مادر شهید «رئوفی‌فرد»، اظهار داشت: شهدا نیازی به ما ندارند بلکه ما به آن‌ها نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه اصولاً حیات جامعه در گرو جهاد و شهادت است، تصریح کرد: در عین حالی که حیات جسمانی بسیار ارزشمند بوده اما حیات روحانی، سیاسی، فرهنگی و معنوی اهمیت بالاتری دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شهدا حافظ حیات هستند، یادآور شد: آن جامعه‌ای می‌تواند حیات خود را حفظ کند که ایثار، گذشت و شهادت داشته باشد و جامعه‌ای که شهادت داشته باشد اسارت ندارد.

عبادی با بیان اینکه جامعه‌ای که از عهده دفاع برنیاید و توفیق باز کردن مسیر شهادت را نداشته باشد آن جامعه اسیر بوده و دشمن بر آن مسلط است، گفت: در این جامعه سرنوشت، فرهنگ، دین و ناموس مردم در اختیار دشمن قرار می‌گیرد که دیگر آن حیات نبوده بلکه عین مرگ است و جامعه‌ای که لباس شهادت به تن پوشیده هرگز تسلیم دشمن نشده و مقاومت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کربلای بزرگ سمبل این مقاومت است، اضافه کرد: بعد از ۱۴۰۰ سال ملاحظه می‌کنید که اربعین حسینی نه تنها برای مردم ایران و شیعه بلکه برای مردم جهان و همه آزادی‌خواهان پیرو هر دین و مذهبی که هستند سمبل آزادی است و مردم از اربعین حسینی است که آدرس مهدی(عج) را بریا آزادی جهان می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه شهدا که فتح باب شهادت را بر روی امت باز کرد‌ه‌اند و ما به آن‌ها نیاز داریم، افزود: نباید خاطره شهدا فراموش شود چون در صورت فراموشی، همه ارزش‌ها فراموش می‌شوند.

عبادی تبیین کرد: لایه پنهان ایثار و از خودگذشتگی شهدا خانواده، مادران، پدران و فرزندان صبوری هستند که به شهدا روحیه داده تا در این مسیر قرار گیرند و این بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به نشر و استقبال جوانان و نوجوانان از سرود «سلام فرمانده»، خاطرنشان کرد: این سرود امروز مناطق جغرافیایی را درنوردیده و آدرسش در همان اربعین حسینی است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سه =