علت اصلی قاچاق سوخت در خراسان‌جنوبی اختلاف فاحش قیمت است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، قربانعلی مردانی در اولین نشست کارگروه انجام اقدامات و تدابیر پیشگیرانه در حوزه قاچاق کالا و ارز با محوریت کارگروه‌های مرکزی و استانی، اظهار داشت: پنج نرخ بودن قیمت گازوئیل در استان برای سودجویان وسوسه‌انگیز و این اختلاف قیمت علت اصلی قاچاق سوخت در این استان است.

وی بیان داشت: با ایجاد صف در جایگاه‌های سوخت، سهمیه هم افزایش پیدا کرد پس دلیلی بر کمبود سوخت نیست که عده‌ای به این مسائل دامن می‌زنند و علت اصلی تشکیل صف‌، وجود جایگاه‌هایی است که کارت اضطراری دارند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی مطرح کرد: ۱۴ جایگاه سوخت در سطح استان دارای کارت اضطراری هستند که معمولا در ورودی و خروجی استان‌ وجود دارند.

مردانی با اشاره به اینکه در گزارش‌گیری ۱۵ روزه از این جایگاه‌ها، ۳۸ خودرو از ۲ جایگاه هر روز سوخت‌گیری کردند که دلیلی جز قاچاق نداشته و به تعزیرات معرفی شدند، تأکید کرد: اجرای طرح منطقه‌ای‌ پایش و استفاده از سامانه‌های هوشمند از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت است.

وی مطرح کرد: از طرفی کارت‌های اضطراری محل درآمدی برای جایگاه‌دار شده است که می‌خواهد بیشتر بفروشد تا کارمزد بیشتری دریافت کند، کسانی که واقعا در راه ماندند اعتراض دارند که حق مسلم است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی یادآور شد: در فضای مجازی خبری از جمع‌آوری کارت‌های اضطراری و گران شدن سوخت منتشر شده که این مهم خود باعث افزایش صف‌ شده که خبری کذب است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 7 =