امام جمعه بیرجند: اختلاف مذاهب هدف استعمار است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با رئیس و جمعی از معاونین بنیاد بین‌المللی غدیر اظهار داشت: ما غدیر را مطرح می‌کنیم و بنا است که روی این موضوع متناوب کار شود و تنها مناسبت یک دهه نباشد.

وی با بیان اینکه استان ما تلفیقی است، تصریح کرد: نگرانی برخی از دوستان این است که آیا این سبب اختلاف می‌شود یا نه و غدیر عامل وحدت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قضایا باید تجزیه شود، یادآور شد: مسائل اخلاقی با مسائل اعتقادی باید جدا شود و بداخلاقی‌ها را نمی‌شود به حساب طرح یک مسئله گذاشت.

عبادی با بیان اینکه دانشمندان در بقیه علوم نیز اختلاف دارند، ادامه داد: در رشته‌های مختلف و بحث‌های فلسفی اختلاف دارند و در دانشگاه سرکلاس اختلاف نظر موجود است.

وی با بیان اینکه همه باید دلایل خود را بیاورند، افزود: منشأ عدم تحمل طرح موضوع نیست منشأ آن انگیزه‌های دیگر و بداخلاقی است که باید از طریق خودش علاج شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بحث فرقه‌ها باید قدم مؤثر برداشت، اضافه کرد: مسائلی را مطرح می‌کنیم و در طرح مسئله نه شیعه و نه سنی هستیم.

عبادی با بیان اینکه مذهب از خودش چیزی ندارد، گفت: مذهب راه شناخت دین است و برای ما شیعه و سنی مطرح نیست برای ما اسلام‌شناسی مطرح است.

وی با بیان اینکه باید دلایل خود را بیاوریم و اخلاق خود را صحیح کنیم، تصریح کرد: هر مسئله‌ای که همراه دلیل باشد، می‌پذیریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه موضوعات زیادی به غدیر مربوط می‌شود، یادآور شد: منابع آن را جمع کنند و تحویل دهند تا اگر کسی توضیح بخواهد، حرف مستدل داشته باشند.

عبادی با بیان اینکه در هر دانشی باید تحقیق کرد و تابع دلیل آن باشیم، ادامه داد: آن‌هایی که ادعای دیانت می‌کنند باید بیش از آن‌هایی که جنبه علمی دارد اخلاق را رعایت کنند و تحمل داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید ابزار دست بیگانه شویم، افزود: و استعمارگران تاریخ اختلاف ایجاد می‌کردند ولی علمای هوشیار با آن مقابله می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه استعمار کارش ایجاد تفرقه است، اضافه کرد: باید قبل از همه چیز اخلاق خود را درست کنیم و تابع دلیل باشیم.

عبادی با بیان اینکه اگر اخلاق ما بد است به استدلال ربطی ندارد، گفت: پیش از آنکه منابع را جمع‌آوری کنند، عده‌ای باید کار اخلاقی کنند.

وی با بیان اینکه ما در خراسان‌جنوبی از گذشته سنی‌های فرهیخته داشتیم، تصریح کرد: عده‌ای دارند کار بیگانه می‌کنند و باید سرجای خودشان بشینند.

نماینده ولی فقیه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: جوان مسلمان نباید دنبال وهابی‌گری برود، ما نسبت به همه مسلمان‌ها مسؤل هستیم.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =