دایره اقتصادی در دادگستری خراسان‌جنوبی راه‌اندازی شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی صفدری‌زاده، رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جریان بازدید رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی از چند واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، اظهار داشت: اشتغال و اقتصاد مقاومتی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، تکیه بر اقتصاد و اشتغال اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که سبب خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیتی که در استان وجود دارد میزبان ۸۹ فقره سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی هستیم که در بخش‌های صنعتی، خدماتی و تجاری سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: منطقه ویژه اقتصادی در استان توانسته در این سال‌ها بسترسازی مناسبی را برای مبادلات کالا داشته باشد و نقش خود را به عنوان موتور محرکه به خوبی ایفا کند.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه نگاه ما در این سازمان نگاهی رو به جلو و امید به آینده است، افزود: خراسان‌جنوبی با وجود ظرفیت‌ها پتانسیل‌هایی که دارد باید بیشتر از این و بهتر در سطح ملی معرفی شود و به جای به کار بردن الفاظی مانند محرومیت از ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی در جهت معرفی استان استفاده شود.

صفدری‌زاده با توجه به وجود مرز ماهیرود و رونقی که از چند روز گذشته رقم خورده است، اضافه کرد: خراسان‌جنوبی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

وی با ارائه این پبشنهاد  که در دادگستری خراسان‌جنوبی دایره اقتصادی برای رفع مشکلات کارآفرینان و تولیدکنندگان دایر شود، یادآور شد: حتی در این زمینه خراسان‌جنوبی می‌تواند پایلوت کشوری باشد.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی افزود: بنده به عنوان یک سرمایه‌گذار غیر بومی با داشتن ۵۶۰۰ نفر بیمه شده در بیش‌از ۴۰ واحد تولیدی خدماتی و صنعتی معتقدم کار اقتصادی مشکلات خاص خود را هم دارد اما مرد میدان کسی بوده که با وجود همه مشکلات بتواند ایجاد شغل کند.

صفدری‌زاده با بیان اینکه تأکید داریم امروز امید آفرینی به جامعه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد، افزود: خراسان‌جنوبی استانی سرشار از معدن کشاورزی و ظرفیت‌های خدادادی بوده که با اطلاع‌رسانی‌های بهتر و بیشتر می‌توان شاهد اتفاقات بهتری در استان بوده و شاهد جهش رشد اقتصادی باشیم.

وی گفت: ریاست قوه قضائیه کشور اجتماعی کردن این قوه را مد نظر خود قرار داده و حضور شما به عنوان رئیس کل دادگستری استان در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی باعث دلگرمی سرمایه‌گذار کارآفرین و نیروی کار می‌شود.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی گفت: گاهی برخی از افراد می‌گویند خراسان‌جنوبی سرزمین نانوشته‌ها است یعنی قوانینی که هنوز در سطح کشور اعلام نشده در این استان به عنوان پایلوت اجرایی می‌شود و بنده به عنوان یک سرمایه‌گذار غیر بومی این حرف را قبول ندارم چرا در برخی از استان‌ها شرایط به گونه‌ای دیگر است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + سه =