آزادی ۱۴۷ زندانی‌ غیر عمد در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا روشان، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: همواره یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بر کاهش جمعیت کیفری بوده و در همین راستا بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در کنار مجموعه‌های وابسته به قوه قضائیه قدم‌های خوبی برداشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه طبق فرهنگ انقلاب اسلامی باید زندان تبدیل دانشگاه شود، افزود: یکی از تلاش‌های ما در مجموعه اداره‌کل زندان‌ها این است که خانواده کسی که به زندان می‌رود، آسیب نبیند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرائم غیر عمد مالی با کمک خیرین و ستاد دیه استان از ۱۴۷ نفر به ۷۰ نفر رسیده است. 

روشان‌ با اشاره به آزادی ۱۴۷ زندانی غیرعمد خراسان‌جنوبی در سال گذشته، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ نیز با کمک خیرین و مسئولان  خراسان‌جنوبی مبلغ ۴ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان‌ غیرعمد در جشن گلریزان جمع‌آوری شد. 

وی خاطرنشان کرد: با تأسیس مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای در زندان بیرجند اقدامات خوبی در راستای اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان ایجاد شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی گفت: میزان اشتغال اعزامی به کارگاه‌ها و کارخانه‌های زندانیان ۵۵۴ نفر، اشتغال نشسته ۳۷۸ نفر و اشتغال کارگاهی داخل زندان ۵۰۹ نفر بوده است.

روشان‌ مطرح کرد: در راستای تأمین‌ مسکن‌ ۴۶ خانواده‌ زندانیان نیز با کمک کمیته امداد ۱۷ منزل تحویل شده و سه منزل نیز در حال ساخت است.

وی با اشاره به فعالیت قرآنی ۴۸۲ زندانی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: ۳۰۹ زندانی در اندرزگاه‌ها حافظ یک جزء، ۸۳ زندانی حافظ یک تا سه جزء، ۴۷ زندانی حافظ سه تا پنج جزء، ۲۸ زندانی حافظ پنج تا ۱۰ جزء و ۱۵ نفر حافظ ۱۰ تا ۳۰ جزء قرآن کریم شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی از ۱۲۵ زندانی قرآن‌آموز خبر داد و افزود: ۲۲۱ نفر از خانواده‌های زندانی نیز در فعالیت‌های قرآنی مشارکت دارند.

روشان با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری استفاده از پابند‌ الکترونیک، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵۴ زندانی استان از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند که در کاهش جمعیت زندانیان‌ تأثیرگذار بوده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴ /ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =