فارس من | اجرای روکش آسفالت میدان راه و شهرسازی بیرجند نیازمند تأمین اعتبار

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، در پی مشکل مطرح شده مبنی بر«درخواست آسفالت و فضای سبز میدان راه و شهرسازی» در سامانه فارس من، خبرنگار فارس از این موضوع را از طریق معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل خراسان‌جنوبی پیگیری کرد.

«فدوی» معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: در خصوص محور انتهای شهید آوینی و بلوار صدا و سیما این محور از لحاظ رده عملکرد یک محور روستایی است.

وی تصریح کرد: اعتبارات راه‌های روستایی با توجه به اینکه از سال ۹۸ به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده و اعتبارات آن استانی بوده، باید در شورای برنامه‌ریزی شهرستان مربوطه تأمین اعتبار شده تا بتوانیم عملیات روکش آسفالت را برای این محور انجام دهیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی افزود: اگر فرمانداری بیرجند بتواند برای این محور حداقل ۵۰ درصد هزینه را تأمین کند، اداره کل راهداری استان سعی می‌کند تا قیر را تأمین کرده و بتوانیم در سال جاری عملیات روکش آسفالت آن را انجام دهیم.

فدوی در مورد احیای فضای سبز و جدول‌کشی میدان این محور، گفت: با توجه به اینکه وظیفه ذاتی راهداری ایجاد فضای سبز و نگهداری و جدول نیست و محدوده خدمات شهری نبوده ولی حریم شهر است و شهروندان از آن استفاده می‌کنند لذا رایزنی با شهرداری شده که اگر فضای سبز و جدول‌کشی را بر عهده بگیرند کار آسفالت و خط کشی و روکش را اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأمین کند.

وی بیان داشت: فرمانداری‌ها با توجه به محدودیت اعتباری پروژه‌ها و اقداماتی که باید صورت بگیرد را اولویت‌بندی می‌کنند بنابراین اداره کل راهداری آمادگی دارد در صورت تأمین اعتبار برای این محور به سرعت عملیات روکش آسفالت آن را آغاز کند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷ /ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + ده =