نخستین رسالت سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسین محمدپور، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در قالب کشورهای دنیا در سیستم‌ها دادگاه‌های تخصصی و مراجع تخصصی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی ما یکی از مراجع تخصصی رسیدگی به جرایم سازمان قضایی نیروهای مسلح است، تصریح کرد: این مرجع معادل دادگاه ویژه روحانیت است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما به طور کلی در زمینه آموزش و پیشگیری از ظلم در نیروهای مسلح کار می‌کنیم، یادآور شد: ساعت‌های متعدد در مرز در همه سطوح با تخصص‌ها و موارد مختلف آسیب‌شناسی می‌کنیم.

محمدپور با بیان اینکه هر یگان نیازسنجی می‌شود و برای آن کلاس گذاشته می‌شود، ادامه داد: در مباحث پیشگیری کلاس آگاه‌سازی انجام دادیم و در این زمینه پیشرو بودیم که هدف آن رفع جهالت است و این‌ها جدای از آن است که مردم به ما مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر یگان‌ها و زندان‌ها یکی دیگر از وظایف ما است، افزود: از بعد نظارتی در یگان‌ها حضور پیدا می‌کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه یک شماره عمومی را اعلام کردیم که در اختیار عموم است، اضافه کرد: هر ساعت شبانه‌روز می‌توانند شکایت خود را مطرح کنند البته طبق قانون شکایت باید مکتوب شود.

محمدپور با بیان اینکه برخی از شکایت‌های دریافت شده خواسته‌های اداری بوده است، خاطرنشان کرد: از این نظر خواهش داریم در هر زمینه‌ای در استان، شهرستان‌ها و ائمه جمعه هر جا در امور نظامیان مطلبی مشاهده شد اطلاع‌رسانی کنند تا ما برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =