مجوز عبور ترانزیت کالا از مرز ماهیرود صادر شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به بازگشایی مجدد درب صادراتی مرز ماهیرود، اظهار داشت: مرز ماهیرود یک فرصت بسیار خوب اقتصادی برای خراسان‌جنوبی و کشور است و بخش زیادی از مراودات ما با کشور افغانستان از طریق این مرز انجام می‌شود.

وی افزود:متأسفانه از اواخر سال گذشته و با توجه به برخی محدودیت‌ها و موانع ایجاد شده از طرف افغانستان که در سال جاری تشدید شد، مبادلات تجاری در مرز ماهیرود به شدت کاهش یافت که از همان ابتدا پیگیری‌های زیادی برای بازگشایی مرز در دستور کار قرار گرفت تا اینکه در چند روز گذشته شاهد بازگشایی دوباره درب صادراتی منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود ورنق در مرز بودیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در مرز ماهیرود انجام شده است، افزود: خوشبختانه این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

نخعی افزود: یکی از اقدامات مهمی که برای ایجاد دسترسی بهتر به مرز ماهیرود تاکنون انجام شده است جاده دسترسی از سربیشه به درح و ماهیرود بود که تلاش زیادی برای دوبانده‌سازی آن انجام شده و تمام این مسیر حدود ۱۳۰ کیلومتری تعیین تکلیف شده و پیمانکاران در حال کار هستند.

وی گفت: به‌زودی شاهد افتتاح رسمی ایکس ری در مرز ماهیرود خواهیم بود که با افتتاح آن اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس افزود: بسیاری از زیرساخت‌های دیگر مانند آب، برق، فیبرنوری و زیرساخت‌های دیگری  وجود دارد  و برخی دیگر از زیرساخت‌ها یا در حال شکل‌گیری و یا انجام شده یا در حال انجام است.

نخعی مطرح کرد: یکی از مواردی که به توسعه بیشتر مرز ماهیرود کمک می‌کند اجازه ترانزیت از مرز بود که  پیگیری‌های زیادی انجام دادیم برای اینکه اجازه ترانزیت یا عبور کالای خارجی از مرز ماهیرود صادر کنند که خوشبختانه بعد از پیگیری‌های زیاد این مجوز صادر شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجوز عبور بار ترانزیت از مرز ماهیرود مشابه تعداد دیگری از مرزهای کشور توسط گمرک جمهوری اسلامی صادر شده که می‌تواند کمک زیادی به رونق بیشتر مرز ماهیرود و اقتصاد منطقه و استان کمک کند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 6 =