فوریت راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در خراسان جنوبی

محمدرضا حسنی‌مقدم، دبیر شورای هماهنگی با موادمخدر خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: کار شورای هماهنگی، هماهنگی دستگاه‌های مجری این شورا است.

وی با بیان اینکه ریاست شورای هماهنگی موادمخدر استاندار است، تصریح کرد: تعداد ۲۲ دستگاه اجرایی اعضای شورا هستند و در بحث‌های درمان، صیانت، اشتغال فعالیت می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی با موادمخدر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بحث درمان، صیانت و اشتغال بهبودیافتگان در دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی عضو در شورا برابر شرح وظایف اقدامات خوبی انجام دادند و در حال انجام هستند.

حسنی‌مقدم با بیان اینکه مصوبات ستاد مبارزه با موادمخدر برای دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است، ادامه داد: مصوباتی در رابطه با بومی‌سازی در شورای هماهنگی استان به آن می‌پردازیم مانند مصوبات ستاد در استان به همین ترتیب است و دستگاه‌های اجرایی باید آن را اجرا کنند.

وی افزود: نظارت برای اجرای مصوبات با شورای هاهنگی است و مصوبات در جلسه بعدی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی با موادمخدر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آموزش در حوزه موادمخدر پیچیده و متعدد است، اضافه کرد: از هفته گذشته که برنامه‌ریزی می کردیم حدود ۳۰۰ برنامه در استان برنامه‌ریزی شد و شهرستان‌ها در حال اجرای آن هستند که تا ۹ تیرماه جاری ادامه دارد.

حسنی‌مقدم با بیان اینکه ما تاکنون ۲۶ برنامه محوری را اجرا کردیم، گفت: بخش زیادی از برنامه‌ها برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری است و ما در حوزه آگاهی باید تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ما تعداد دانشجویان و سربازان زیادی داریم که به استان ما اعزام می‌شوند، تصریح کرد: طرح‌ها و برنامه‌هایی را با مراکز نظامی، آموزشی و دانشگاهی داریم و همچنین در محله‌های آسیب‌زای شهرها و روستاها برنامه‌هایی طراحی شده است.

دبیر شورای هماهنگی با موادمخدر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نمایشگاه‌هایی را به صورت سیار و دائم در شهرها و پارک‌ها داریم، یادآور شد: در مدارس و دانشگاه‌ها هم همین‌گونه است و در مدارس سه طرح یاری‌گران زندگی، طرح مدیریت مورد و نماد را در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان و دانشجویان در رابطه با آموزش موادمخدر و تبعات مصرف موادمخدر اجرا می‌کنیم.

حسنی‌مقدم با بیان اینکه استعمال مواد دخانی و سیگار می‌تواند زمینه‌ساز اعتیاد باشد، ادامه داد: این موارد از حیطه ستاد مبارزه با موادمخدر خارج است و برای آن جرم در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با جمع‌آوری معتادین متجاهری که تجاهر به اعتیاد می‌کنند، اقدامات خوبی از سال گذشته آغاز شده، افزود: از یک سال گذشته مجوز ایجاد مرکز ماده ۱۶ را در استان اخذ کردیم و اعتبارات زیادی را دریافت کردیم که امید است با همکاری دستگاه‌ها تا ۱۵ تیرماه جاری راه‌اندازی شود.

دبیر شورای هماهنگی با موادمخدر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهرها و پارک‌ها در کل استان اجرا می‌شود، اضافه کرد: مرکز آن در بیرجند است که بعد از جمع‌آوری به مرکز برای درمان و نگهداری سپرده می‌شوند.

حسنی‌مقدم با بیان اینکه ما یک سری برنامه آموزشی را در فضای مجازی اجرا می‌کنیم، گفت: از شبکه شاد و در مدارس این برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم و در محلات و مساجد اطلاع‌رسانی می‌شود همچنین در پارک‌ها قبل از اجرای برنامه اطلاع‌رسانی می‌شود و در سایر نقاط استان قرارگاه جوادالائمه برنامه را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سیزده =