ورود ۱۸ هزار پرونده به پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی/ نزاع در صدر معاینات پزشکی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی توکلی، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسالت‌ها و خدمات پزشکی قانونی این سازمان در سه دسته شامل معاینات، تشریح و کمیسیون‌های پزشکی فعالیت می‌باشد.

وی افزود: در سال گذشته ۱۸ هزار پرونده جهت بررسی و اظهار نظر به اداره‌کل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی وارد شده است. 

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تعداد ۱۵ هزار ۶۰۷ معاینه بالینی پزشکی در سال گذشته انجام شده که نسبت به مدت مشابه‌ ۱۸.۶ درصد افزایش داشته است.

توکلی یادآور شد: تعداد فراوانی معاینات بالینی پزشکی قانونی در سال گذشته به شهرستانهای بیرجند، طبس و قاین‌ تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۴ هزار ۱۶۴ پرونده معاینه‌ پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی در سال گذشته مربوط نزاع و ۴ هزار ۱۲۱ مورد نیز در ارتباط با تصادفات بوده است.

 مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی گفت: رتبه استان بر حسب آمار معاینات پزشکی بر حسب آمار ۲۶ و براساس جمعیت ۲۵ است و رتبه استان در ارتباط با 
 نزاع خانوادگی، صنفی و غیره  در سطح کشور ۲۹ و برحسب جمعیت ۲۷ می‌باشد.

توکلی تعداد مصدومین‌ سال گذشته خراسان‌جنوبی در اثر تصادف را ۴ هزار ۱۲۱ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد نسبت به سال ماقبل ۲۰.۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به ۲۶۱ فوتی‌ بر اثر تصادفات خراسان جنوبی در سال گذشته یادآور شد: رتبه استان بر حسب آمار در کشور ۲۹ و براساس جمعیت پنجم است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: براساس فراوانی تصادفات شهرستان طبس در صدر آمار قرار داد و سپس بیرجند و نهبندان هستند.

توکلی گفت: تعداد ۲۲۵ حادثه ناشی از کار سال گذشته در خراسان جنوبی اتفاق است که نسبت به مدت مشابه ۱۵.۴ درصد رشد دارد.

وی تعداد معاینه اجساد فوت شده ناشی از اتفاقات مختلف خراسان‌جنوبی در سال گذشته را ۵۶۸ مورد با رشد ۱۴.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه‌ عنوان کرد و افزود: رتبه کشوری استان برحسب آمار ۳۰ و براساس جمعیت ۲۵ است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی درصد فراوانی فوت‌ شده‌های سال گذشته استان را ۵۱ درصد بیماری‌های قلبی عروقی، ۷۴.۲ درصد مرگ‌های غیرطبیعی و ۱۴.۱ درصد را طبیعی عنوان کرد.

توکلی یادآور شد: در سال گذشته ۸۸ کمیسیون پزشکی در خراسان‌جنوبی برگزار شده است که ۶ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ مرکز پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی‌ خاطرنشان کرد: باتوجه به هجمه‌ و حساسیت‌های سازمانی و خدمت‌رسانی گسترده‌ عمومی فقط ۴۷ نفر نیروی کار جهادی در این سازمان مشغول بکار هستند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دوازده =