آیا مجمع فوتبال خراسان ‌جنوبی سروسامان می‌گیرد؟

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مجمع عمومی انتخاب رئیس هیأت فوتبال خراسان‌جنوبی بدون حضور خبرنگاران خبرگزاری‌ها، پایگاههای خبری و روزنامه‌های استان عصر روز شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ در تالار مجلل هتل کوهستان بیرجند برگزار شد.

ریاست این مجمع عمومی را «مهدی تاج» دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال بر عهده داشت و «حسن قهوه‌چی» سکاندار وقت هیات فوتبال بیرجند و «علی عدل» معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک وقت شهرداری بیرجند، ورزشکار و باشگاه‌دار بدنسازی و پرورش اندام نامزدهای ریاست هیأت فوتبال استان بودند. 

«حسن قهوه‌چی» از این مجمع رأی اعتماد گرفت برای ۴ سال سکاندار هیأت فوتبال خراسان‌جنوبی شد و علیرغم گذشت یک‌سال و اندی از پایان  ریاست‌او!  هنوز بر کرسی مدیریت و برنامه‌ریزی فوتبال خراسان‌جنوبی تکیه زده است.

ثبت نام مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات فوتبال خراسان‌جنوبی در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ انجام شد و پس از آن نوبت به بررسی مدارک کاندیداها توسط کمیته سه نفره  شامل دبیر مجمع انتخابات(همان دبیر هیات فوتبال استان)، نماینده حقوقی معرفی شده هیات فوتبال استان و نماینده اداره کل ورزش و جوانان رسید.

مسائل حاشیه‌ای و ثبت‌نام بازنشسته‌هایی که منع قانونی بکارگیری داشتند و در آن زمان فدراسیون فوتبال به آن اعتنایی نداشت موجب شد تا اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در شهریورماه ۱۴۰۰ نسبت به استعلام حراستی‌ پنج کاندیدای ریاست هیأت فوتبال خراسان جنوبی ورود کند و فقط یک نفر صلاحیت او تأیید شود.

سه نفر بازنشسته نامزد ریاست هیأت فوتبال خراسان‌جنوبی از گردونه رقابت خارج شدند، دو کاندیدا هم بدلیل نقص‌ مدارک ثبت‌نامی‌ کنار گذاشته شدند، سکاندار ورزش پرطرفدار‌ نیز بدلیل عدم ارائه اسناد مالی هیأت فوتبال به حاشیه رفت و فقط محمدرضا سمعیان‌ موفق به اخذ تأییدیه‌ حراست اداره کل ورزش و جوانان برای احراز سمت ریاست در مجمع‌ عمومی انتخابات هیأت فوتبال استان شد.

گرچه‌ حواشی‌ چند ماهه اخیر فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و موضوع برکناری «عزیزی‌خادم» از سکانداری رشته پرطرفدار‌ مستطیل سبز و رهاورد تغییرات مدیریتی هرم اصلی فوتبال کشور تاثیر مستقیمی در برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیأت خراسان‌جنوبی داشته است؛ اما رد صلاحیت تنها نامزد تأیید‌ شده اداره‌کل ورزش و جوانان این مجمع ید طولانی و پر ابهانی دارد!.

آبان‌ماه سال۱۴۰۰ کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال کشورمان روی خروجی سایت فدراسیون خبری را مبنی بر برگزاری مجمع انتخابات رئیس هیأت فوتبال خراسان جنوبی قرار داد و نوید ساماندهی و رفع بلاتکلیفی ورزش اول خراسان‌جنوبی را تداعی می‌کرد.

«حسن کامرانی‌فر» دبیرکل فدراسیون فوتبال کشورمان با ارسال نامه‌ای در ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰ به هیأت فوتبال خراسان‌جنوبی خبر از اعلام تاریخ برگزاری مجمع  انتخاب رئیس این هیأت را داد و روز دوشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ را به‌عنوان تاریخ قطعی برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیأت فوتبال استان را مشخص کرد.

گرچه دعوتنامه‌های اعضای مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات فوتبال خراسان‌جنوبی از چند روز قبل بدست افراد مورد نظر رسیده بود اما هیچگونه نامه‌ای از سوی فدراسیون به اداره کل ورزش و جوانان استان ارسال نشده بود و فقط از طریق تماس تلفنی

«کامرانی‌فر» دبیرکل فدراسیون با حسن عزیزی مدیرکل سابق اداره کل ورزش این موضوع اعلام شد که باعث‌ اختلافات فی‌مابین در خصوص نفرات مورد تأیید فدراسیون و اداره‌ کل ورزش و جوانان گردید و علیرغم حضور  طهمورث حیدری مسئول کمیته کمیته امور استانهای‌ فدراسیون در بیرجند برای برگزاری مجمع بازهم اداره کل ورزش و جوانان زیربار نرفت و بالاخره چند ساعت مانده تشکیل مجمع باز هم با تماس تلفنی «عزیزی خادم» رئیس وقت فدراسیون با نماینده‌اش لغو شد.

در راستای برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیأت فوتبال خراسان‌جنوبی و تأیید صلاحیت نامزدهای سکاندار این هیأت طی ماههای‌ گذشته اداره‌کل ورزش و جوانان استان مکاتبات و مراوداتی متعددی با فدراسیون داشته است تا بلکه‌ گشایشی برای جریان‌ کلاف سردرگم‌ سکان‌دار فوتبال استان  گردد.

در سال جاری نیز از سوی فدراسیون فوتبال، تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برای برگزاری مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات فوتبال خراسان‌جنوبی با حضور فقط یک نامزد «حسن قهوه‌چی رئیس فعلی‌ هیأت» اعلام شد و نامی از تنها کاندیدای تایید شده اداره‌کل ورزش و جوانان استان «محمدرضا سمعیان» در میان نبود که بدلایل نامعلومی مجددا این مجمع لغو گردید.

به تازگی نامه‌ای از سوی  فدراسیون به هیات فوتبال خراسان‌جنوبی ارسال شده و تاریخ برگزاری مجمع انتخاب سکاندار‌ این ورزش پرفراز و نشیب‌ را روز «چهارشنبه هشتم تیرماه جاری» اعلام کرده است و تنها کاندیدای این مجمع نیز رئیس فعلی هیات می‌باشد و دوباره نام او بعنوان تنها فرد تایید‌شده پیشین بدون اطلاع قبلی و اعلام علت‌ رد صلاحیت‌ در لیست نامزدهای‌ احراز پست‌ ریاست‌ هیأت  وجود ندارد!.

گرچه در ماه‌های اخیر براساس بخشنامه‌ جدید وزارت ورزش و جوانان مجامع‌ عمومی انتخاب‌ رئیس‌ هیأت‌های ورزشی زیادی در خراسان‌جنوبی برگزار شده و تنها یک نامزد حائز احراز پست مدیریتی داشته است و مجمع انتخابات بیشتر حالت انتصابی بوده تا انتخابی!- ولی دچار چنین مسائلی که فوتبال استان ماهها گریبان‌گیر آن شده، نبوده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =