نوای دعای عرفه در ۳۳۵ نقطه خراسان‌جنوبی طنین‌انداز می‌شود

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به فضیلت روز عرفه، اظهار داشت: عرفه روزی است که خداوند بندگان خود را به عبادت و طاعت خود خوانده و موائد جود و احسان خود را برای ایشان پهن کرده است.

وی روز عرفه را روز معرفت و شناخت دانست و بیان داشت: روز عرفه در روایات از روزهای خاص و با اهمیت بوده که دارای فضائل بی‌شماری برای افرادی که در صحرای عرفات و یا سایر افرادی که در شهر و دیار خود هستند، است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه روز عرفه روز راز و نیاز به درگاه حق تعالی بوده و در برخی از زمان‌ها نظیر این روز بستر اجابت دعا مهیا می‌شود، تصریح کرد: دعای عرفه از مشهورترین ادعیه‌ها است که شامل مضامین عارفانه‌ای در شناخت پروردگار و تضرع به ذات اقدس الهی است. 

رضایی از برگزاری دعای عرفه در ۳۳۵ نقطه در سطح استان خبر داد و تبیین کرد: مضامین عارفانه و مهمی در دعای عرفه وجود دارد که انسان به فهم عمیق آن به مقام‌های بالای بندگی، دست می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در بیرجند این مراسم در ۳۵ مکان برگزار می‌شود که امامزادگان شهدای باقریه، هیأت اباالفضلی، مسجد امام حسین (ع) ، هیأت محبان الزهرا و حسینیه جماران از جمله مکان‌های برگزاری دعای عرفه است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =