مشکل میراثی و اوقافی بودن ساختمان‌های قدیمی در بیرجند

علی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، در ارتباط با ساختمان‌های ناایمن و مشکلات پیش‌رو برای ارائه خدمات در موقع حادثه اظهارداشت: بحث ساختمان‌های ناایمن بحث گسترده‌ای بوده که هر نوع به شکلی استانداردهای لازم را رعایت نکرده و ناایمن تلقی می‌شوند.

وی تصریح کرد: ساختمان‌های ناایمن متولیان خاصی نداشته و آمار خاصی از این ساختمان‌ها در دسترس نبوده و جایی این موضوع به ثبت نمی‌رسد که متأسفانه بعد از وقوع حادثه ناایمن بودن این گونه ساختمان‌ها مشخص می‌شود.

فرماندار بیرجند افزود: در شهر بیرجند علی‌رغم وجود ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده، ساختمان‌های فرسوده و تخریبی بحثی بوده که مشکل ایجاد می‌کند. فاضلی‌فرد ادامه داد: کوچه‌های تنگ و ساختمان‌های فرسوده مشکل عمده در هنگام خدمت‌رسانی در موقوع وقوع حادثه است.

وی با اشاره به اینکه مشکل عمده در مورد ساختمان های قدیمی این بوده که میراثی و یا اوقافی هستند و عمدتاً به دلیل ارث و میراث دارای مشکلاتی است، اضافه کرد: از یک ماه گذشته ساختمان‌هایی که مأمن و پناهگاهی برای افراد بزهکار و خلافکار در شهر بیرجند بوده را با همکاری شهرداری شناسایی و با توجه به اینکه بافت فرسوده بیرجند بیشتر در مرکز شهر قرار دارد از شهرداری خواسته شده تا این مکان‌ها به پارکینگ برای استفاده عموم مردم تبدیل شود.

فرماندار بیرجند گفت: برای ارائه خدمات بهتر دستگاه‌های خدمت‌رسان همچون آتشنشانی در موقع وقوع حادثه پیشنهاد شده تا برای خدمت‌رسانی به محلاتی که دارای کوچه‌های تنگ بوده از خودروهای کوچکتر استفاده کنند و نصب شیرهای هیدرانت یکی دیگر از پیشنهادها به شهرداری برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم ساکن در محلات بافت فرسوده بیرجند بوده است.

فاضلی‌فرد با اشاره به خطرآفرین بودن انبارهای جمع‌آوری ضایعات در برخی از محلات مسکونی شهر خاطرنشان کرد: انبارهای ضایعات ملزم شده‌اند تا این انبارها را جمع آوری کنند و شهروندان می‌توانند در این راستا ورود یافته و با اطلاع‌رسانی از مکان‌های این انبارها با شهرداری همکاری کنند تا شاهد آرامش خاطر ساکنان این مناطق باشیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =