بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی ۹۳ درصد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا شریف‌زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که تست کرونای ۴۱ نفر مثبت بوده است.

وی گفت: همچنین ۱۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۲ نفر نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته براساس نتایج حاصل از ۱۳۳ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا (pcr) در استان ۵۴ ابتلای جدید و از ۱۶۵ آزمایش سریع نیز ۸۱ مورد مثبت شناسایی شد.

وی گفت: بنابراین از ۲۹۸ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا، ۱۳۵ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند.

شریف‌زاده اظهار داشت: از این تعداد ۱۸ مورد در بیرجند، ۱۳ مورد بشرویه، خوسف و درمیان هر کدام ۹ مورد، ۶ مورد زیرکوه، ۱۷ مورد سرایان، ۸ مورد سربیشه، ۳۱ مورد فردوس، ۲۲ مورد قاینات و ۲ مورد در نهبندان شناسایی شد و در شهرستان طبس مورد جدید از بیماری گزارش نشد.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته مورد جدید فوت کرونایی در استان ثبت نشد و تعداد فوتی‌های کرونا هزار و ۴۵۳ نفر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تا روز گذشته ۵۸۷ هزار و ۴۶۳ نفر دُز اول و ۵۳۱ هزار و ۹۵۱ نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: همچنین تا روز گذشته ۲۲۳ هزار و ۳۳۸ نفر واکسن نوبت سوم، چهار هزار و ۷۲۲ نفر نوبت چهارم و در مجموع تاکنون یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۴۷۴ نفر در استان خراسان جنوبی واکسن زدند.

شریف‌زاده با اشاره به آخرین به‌روزرسانی نقشه کرونایی کشور گفت: براساس رنگ‌بندی جدید در هفته جاری شهرستان بیرجند هم قرمز شد و بیرجند و فردوس در وضعیت خیلی پرخطر قرار دارند.

وی اظهار داشت: همچنین علاوه بر سرایان، شهرستان‌های قاینات و نهبندان هم در فهرست مناطق نارنجی (پرخطر) قرار گرفتند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شهرستان‌های بشرویه، درمیان، خوسف، زیرکوه و طبس همچنان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند و سربیشه تنها شهرستان آبی در خراسان جنوبی است.

آمار ابتلا به کرونا و تست‌های مثبت از اوایل تیر ماه جاری در خراسان جنوبی افزایش یافت و همزمان با سراسر کشور این استان وارد موج هفتم شد.

انتهای پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 17 =