هزینه‌کرد ۳۲۰ میلیارد تومان در حوزه درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل سبحانی، مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: در حوزه درمان تأمین اجتماعی در استان پاسخگوی نزدیک به  ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده هستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: این جمعیت تحت پوشش در استان با بدنه کم تعدادی که در حوزه درمان تأمین اجتماعی به ارائه خدمت می‌پردازند وظیفه سنگینی بر عهده این سازمان قرار داده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در دوران پاندمی بیماری کرونا در استان فشار کاری در دو بیمارستان تأمین اجتماعی در مرکز استان بسیار زیاد بوده است، یادآور شد: در بیمارستان دکتر شهید رحیمی، شهید سلامت داشته‌ایم.

سبحانی با بیان اینکه در استان در درمان مستقیم و رایگان بیمارستان دکتر شهید رحیمی، پلی کلینیک طبس، درمانگان نهبندان، قاین و فردوس به افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی به ارائه خدمت می‌پردازند، افزود: در حوزه درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی استان نزدیک به ۵۰ درصد درمان استان را بر عهده داشته و ۵۰ درصد مابقی درمان در استان از طریق خرید خدمت از ۵۱۱ مرکز انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در خراسان‌جنوبی درصد درمان مستقیم نسبت به نرم کشوری بالاتر بوده به طوری که نرم کشوری ۲۶ درصد و در استان ۵۰ افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی از درمان رایگان و مستقیم بهره‌مند می‌شوند که این امر نشان از تمایل بیشتر مردم برای استفاده از خدمات رایگان درمانی تأمین اجتماعی و همچنین بالا بودن میزان محرومیت در استان و عدم توان پرداخت از جیب توسط افراد تحت پوشش است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۳۲۰ میلیارد تومان در دو حوزه درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم تأمین اجتماعی استان هزینه شده است، گفت: به طور میانگین نسبت به جمعیت بیمه شدگان در استان به ازای هر نفر بیمه شده تقریباً ۸۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

سبحانی اضافه کرد: همچنین در این مدت بیش‌از ۳۶ میلیارد تومان برای خرید دارو توسط سازمان تأمین اجتماعی در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره مدیریت جدید هدف ما ایجاد عدالت درمانی در استان است، بیان داشت: در شهرستان‌های استان عقب ماندگی در حوزه درمانی وجود دارد که امیداست بتوانیم این عدالت را برقرار سازیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی یکی از چالش‌های پیش رو در حوزه مدیریت درمان تأمین اجتماعی را ساختار هیأت مدیره‌ای بیمارستان میلاد عنوان کرد و افزود: با توجه به ساختار اداره این بیمارستان بودجه خاصی برای آن تعریف نشده و هزینه‌های آن باید از محل عملکرد آن تأمین شود و چون در این استان بیمارستان هیأت مدیره‌ای اصلاً کاربردی نبوده و در ابتدا متأسفانه این موضوع که باید بیمارستان ملکی باشد، لحاظ نشده در حال حاضر مشکلات زیادی برای آن وجود دارد.

سبحانی ادامه داد: حدود ۲۶۵ نفر پرسنل در این بیمارستان فعالیت دارند که درخواست پیگیری حقوق و مزایای خود هستند و در خصوص این مشکل پیگیری‌های زیادی تاکنون صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در تمام شهرستان‌های استان به دنبال توسعه درمان هستیم، خاطرنشان کرد: احداث درمانگاهی در شمال شهر بیرجند و همچنین توسعه درمانگاه قاین جزو برنامه‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی در استان است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 16 =