اشتغال بیش از هزار زندانی در زندان‌های خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر بنیاد تعاون زندان‌های خراسان جنوبی گفت: در ۴ ماهه ابتدای سال برای هزار و ۱۲۴ نفر از زندانیان خراسان جنوبی شغل ایجاد شده است که در سال گذشته  ۷۷۵ نفر بوده و این میزان نشان از افزایش  ۶۵ درصدی دارد. 

زنگنه با اشاره به اینکه این تعداد در کارگاه‌های خدماتی، صنعتی، تولیدی و مزارع کشاورزی  به صورت ماهانه میانگین حدود ۳ میلیون تومان  حق‌الزحمه دریافت می‌کنند، افزود:  در ۳ ماهه ابتدای سال ۲ میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان به زندانیان خراسان جنوبی پرداخت شده است که حق الزحمه تیرماه نیز حدود یک میلیارد تومان به زندانیان خراسان جنوبی واریز می شود.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶۱۳  نفر در بخش صنعت فعالیت می‌کنند افزود: ۵۴ نفر نیز در بخش کشاورزی شاغل هستند.

مدیر بنیاد تعاون زندان‌های خراسان جنوبی گفت: در بخش دامپروری نیز ۲۷ نفر و در اعزام به شرکت‌های خصوصی نیز برای  ۴۳۰ نفر شغل ایجاد شده است.

زنگنه افزود: تعهد استان برای ایجاد شغل در ۶ ماهه امسال ۷۰۶ نفر است که خراسان جنوبی توانسته با ایجاد شغل برای هزار و  ۱۲۴ زندانی ببیشتر از این تعهد ایجاد شغل کند. 

وی با اشاره به اینکه اشتغال هر زندانی مساوی است با کاهش ۴ آسیب گفت:  در ۶ ماهه دوم نیز باید برای هزار و ۵۹ نفر  شغل ایجاد شود.

مدیر بنیاد تعاون زندان‌های خراسان جنوبی افزود: سال گذشته برای ۹۱۷ نفر  شغلی ایجاد شده است.

شایسته افزود: سال گذشته بنیاد تعاون بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مددجویان زندان‌های خراسان‌جنوبی حقوق پرداخت کرده است.

وی به به ۷۰ سال سابقه فعالیت بنیاد تعاون اشاره کرد و گفت: این بنیاد در کشور سالانه آموزش های  مختلف را برای  ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان با کمک زندان‌ها و سازمان فنی وحرفه‌ای  ارائه می کند، همچنین بنیاد تعاون زندان  دارای ۹۸۰ واحد تولیدی است.

کمک به زندانیان خارج از کشور، تولید وبهره برداری از ۱۵ هزار پابند الکترونیک، اجرای ۵ هزار هکتار آبیاری مکانیزه، تامین کالا در هزار و. ۱۴۰ فروشگاه رفاهی زندانیان در داخل زندان‌ها از جمله اقدامات بنیاد تعاون زندانیان کشور است. 

لازم به ذکر است، هم اکنون ۲۷ هزار زندانی در کشور شاغلند.

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =