تأمین ۱۰۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مصوبات سفر دولت به خراسان‌جنوبی

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند در رابطه با مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اظهارداشت: یکی از برنامه‌های محوری دولت انجام سفرهای استانی و پیگیری مشکلات مردم در استان‌ها و دیدار چهره به چهره با مردم و اقشار مختلف است.

وی با بیان اینکه بررسی‌های کارشناسی از قبل از سفر رئیس جمهور و وزار به استان‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: بعد از بررسی‌ها و مشخص شدن مشکلات پیگیری آنها توسط وزارت‌خانه‌های مربوطه و نماینده رئیس جمهور دولت انجام می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی سومین استانی بوده که سفر رئیس جمهور به آن انجام شده است، یادآور شد: در مجموع سفر آیت‌الله رئیسی به استان خراسان‌جنوبی در شهریورماه سال گذشته ۱۰۰ مصوبه برای توسعه استان در پی داشته که ۸۰ مورد مربوط به پروژه‌های عمرانی و زیرساختی و ۲۰ پروژه مربوط به حوزه اقتصادی، تولید و اشتغالزایی بوده است.

عباس‌زاده افزود: مجموع مصوبات عمرانی و زیرساختی سفر دولت به استان با اعتباری بالغ‌بر ۵ هزار و ۲۶ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی که برای موصوبات صورت گرفته، مصوبات به صورت سنواتی طی سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و در نهایت در سال ۱۴۰۳ انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سهم اعتباری استان از ۵ هزار و ۲۶ میلیارد تومان اعتبارات مصوبات سفر دولت در سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۱۹ میلیارد تومان بوده است، گفت: تاکنون از این میزان ۹۵۰ میلیارد تومان محقق و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز تا چند روز آینده برای پروژه‌های مشخص شده به حساب استان واریز می‌شود بنابراین حدود یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای استان محقق می گردد.

عباس‌زاده اضافه کرد: با تخصیص ۹۵۰ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات مصوبات سفر دولت به استان ۱۳۲ درصد از نظر اعتباری سهم پروژه‌های تعریف شده برای سال ۱۴۰۰ تأمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین حوزه‌هایی که سهم‌بری از ۸۰ پروژه عمرانی مصوبات سفر دولت در استان داشته شامل حوزه راه، راه‌آهن، باند دوم راه‌ها، راه‌های روستایی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز در راه‌ها، آب‌و‌فاضلاب،  کشاورزی، بهداشت و درمان و گردشگری می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یازده =