کمبود پزشک دردی دوا نشدنی در خراسان جنوبی/در زیرساخت‌های بیمارستانی سوم هستیم

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگاران گفت: خراسان جنوبی به لحاظ زیرساخت‌های بیمارستانی، درمانی و تجهیزات بر مبنای شاخص‌های کشوری در رتبه سوم قرار دارد.

وی افزود: از لحاظ تجهیزات در برخی از نقاط استان از متوسط کشوری هم پایین‌تر هستیم، اما در مجموع استان وضعیت خوبی دارد و تلاش می‌کنیم به سمت عدالت پیش برویم تا شرایط در همه شهرستان‌ها یکسان شود.

موسوی میرزایی اظهار کرد: به لحاظ نیروی انسانی و پزشک متخصص جز استان‌های ضعیف کشور هستیم و دلایل متعددی برای این کمبود وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در شهریور هر سال سهمیه نیروی پزشک متخصص در کشور اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: در چندین نوبت به صورت حضوری و نامه نگاری کمبود نیرو پزشک متخصص در خراسان جنوبی کاملا واضح به وزارت بهداشت، دارو و درمان اعلام شده است.

موسوی میرزایی بیان کرد: در جلسه هیئت امنایی که چند روز پیش برگزار شد مصوب شد به عنوان مشوق، پرداختی پزشکان افزایش یافته و حق مسکن و حقوق پزشکان به موقع پرداخت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: چند هفته گذشته ۹۱ میلیارد تومان وارد استان شد که قسمتی از مطالبات پزشکان استان پرداخت شد و ۸۵ میلیارد تومان دیگر نیز تا چند روز آینده برای رفع مشکلات قسمت‌های مختلف درمان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: امسال ۱۲۰ پزشک نیاز داریم که با توجه به اینکه چه تعداد پزشک وارد سامانه وزارت بهداشت شوند به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

موسوی میرزایی بیان کرد: پارسال در کشور هزار و ۵۰۰ فارغ التحصیل دکتر داشته ایم که از این تعداد ۷۵ نفر به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + چهارده =