ساختمان‌های بلند مرتبه در شهر بیرجند پایش می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس‌زاده امروز پنجشنبه در نشست شورای فنی استان افزود: وقوع حادثه تلخ متروپل، تلنگری بود برای اینکه نظارت ها و انجام فرآیندها را جدی‌تر بگیریم تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: این گونه حوادث شوک بدی را به مردم و جامعه وارد می‌کند و باید همه ظرفیت‌ها برای پیشگیری از وقوع آنها به کار گرفته شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه نظارت عالیه بر انجام پروژه‌های شخصی و عمومی برعهده اداره کل راه شهرسازی است گفت: بناهای در حال ساخت براساس قانون نظام مهندسی ساختمان و با نظارت عالیه راه و شهرسازی در حال اجراست.

وی متذکر شد: براساس دستورالعمل کارگروه استانی ایمنی و پایش ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه، در گام اول ساختمان‌های بلند مرتبه شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و در گام دوم شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر مورد پایش قرار می‌گیرند.

عباس‌زاده با بیان اینکه پایش منازل بلند مرتبه روستایی در مرحله سوم طرح قرار دارد افزود: روستاهای استان فاقد این نوع ساختمان‌ها بوده و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر و حتی در بیرجند نیز تعداد اندکی ساختمان بلند مرتبه وجود دارد.

وی با اشاره به مکاتبات چندین باره وزیر کشور درخصوص ایمنی و پایش ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه به جهت اهمیت موضوع تصریح کرد: رفع نواقص احتمالی می‌تواند از اتفاقات تلخ آینده جلوگیری کند.

 انتهای پیام/۴۹۰۵
 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + سیزده =