عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن سایت زعفرانیه بیرجند آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در اطلاعیه‌ای از آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو مباحث مطرح شده در فضای مجازی و برای تنویر افکار عمومی بخصوص متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند به اطلاع می‌رساند، پس از تصویب قانون جهش تولید مسکن و ابلاغ ریاست جمهوری مبنی بر ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور طی چهار سال، این اداره کل به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کرده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: پس از برگزاری بیش از ۱۷ جلسه کارشناسی و چهار جلسه شورای مسکن استان و آنالیز دقیق قیمت‌ها و با استفاده از ظرفیت دفاتر طراحی نظام مهندسی ساختمان، انتخاب شرکت‌های توانمند انبوه‌ساز و بهره‌گیری از تجربیات و رفع نواقص طرح مسکن مهر و کاهش هزینه‌های سربار واحدهای طرح مذکور در فاز اول با متراژهای ۱۰۲ و۱۲۳ متری به‌صورت ناخالص (غیرمفید) طراحی و نسبت به شروع عملیات اجرایی اقدام شده است.

اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد: قیمت ساخت متراژ ناخالص و با شاخص متراژ ناخالص با شاخص تعدیل سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ هر متر مربع، پنج میلیون و ۷۳۰ هزار تومان مصوب شد که مبلغ فوق شامل احداث واحد، محوطه‌سازی، نماسازی، تهیه و نصب آسانسور، تهیه و نصب آیفون با استفاده از مصالح استاندارد درجه یک با اولویت مصالح بومی استان است.

در ادامه اطلاعیه آمده است: ضمنا مطابق قانون به هزینه فوق مبالغی همچون ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، بیمه تامین اجتماعی برای صدور پروانه، هزینه طراحی و نظارت نظام مهندسی، آماده‌سازی، هزینه آزمایشات کنترل کیفیت بتن و میلگرد و تراکم خاک، تعدیل (به‌صورت افزایشی یا کاهشی حسب اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور)، ترهین زمین‌ها برای دریافت وام مسکن حمایتی دولت، اخذ پایان کار و سایر هزینه‌های قانونی افزوده می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: در عین حال این اداره کل حسب وظیفه اجتماعی خود و در جهت رفاه حال متقاضیان نسبت به پیگیری کاهش هزینه‌های دولتی مانند ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ترهین اراضی و پروانه ساختمانی اقدام کرده و در صورت کاهش این هزینه‌ها قیمت تمام‌شده کاهش خواهد یافت. ضمنا عملیات اجرایی طرح آغاز شده و طبق برنامه زمان‌بندی، حداکثر طی ۲۴ ماه (مدت اولیه پیمان) واحدها به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هفته گذشته در شورای مسکن استان اعلام کرد: تاکنون بیش از ۷۴ هزار نفر در این استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که بیش از ۳۱ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۲۱ نفر افتتاح حساب را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/۴۹۰۵

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 18 =