الزام فرمانداران به پیگیری اجرایی شدن حکم تخلف زمین خواری و تغییر کاربری غیر قانونی اراضی خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه پیشگیری و مقابله با زمین خواری، تغییر کاربری غیرقانونی اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز استان گفت: زمین خواری و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی یکی از معضلاتی است که در سراسر کشور مطرح است، اما در خراسان جنوبی این مورد کمتر از استان‌های دیگر نمود دارد.

وی افزود: در این جلسه که اولین کارگروه پیشگیری و مقابله با زمین خواری، تغییر کاربری غیرقانونی اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان است گزارشات دستگاه‌های مختلف در مورد مدیریت اراضی کشاورزی و اراضی ملی در استان دریافت شد.
عباس زاده گفت: کانون‌هایی در استان وجود دارند که مورد تجاوز متصرفین است و زمین خواری یا تغییر کاربری غیرقانونی در آن‌ها صورت گرفته که تعدادی از آن‌ها به دادگاه‌ها معرفی شدند و رأی صادره در مورد آن‌ها اجرا شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: اما بخشی از رأی‌های صادره در مورد زمین خواری یا تغییر کاربری غیرقانونی انجام نشده است که در این جلسه به تصمیم گیری‌های لازم برای نظارت بیشتر دستگاه‌های مربوطه، برنامه ریزی برای پیشگیری از این گونه تخلفات و اجرای احکام دادگاه‌هایی که در خصوص متخلفین صادر شده پرداختیم.
وی گفت: در کشور عزم بر این است که سازمان و ساختار استفاده از زمین مشخص شود و اراضی کشاورزی به طور بی رویه تغییر کاربری پیدا نکرده و در آن ساخت و ساز انجام نشود، زیرا این امر می‌تواند تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی داشته باشد.
عباس زاده افزود: تبدیل اراضی کشاورزی به اراضی غیرکشاورزی می‌تواند باعث ضربه زدن به تولید در این بخش شود لذا قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی برای همه لازم الاجرا است و در صورت مشاهده تخلف بایستی با افراد متخلف برخورد شود.
جعفری رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: یک دهه است که از صدور احکام قضایی متخلفین در حوزه زمین خواری و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در شهرستان‌های قاین، طبس و خوسف می‌گذرد، اما هنوز این احکام اجرایی نشده اند.
وی افزود: ۵ مورد از این احکام مربوط به شهرستان قاین، ۸ مورد مربوط به شهرستان طبس و ۳ مورد مربوط به شهرستان خوسف است.
همچنین در این جلسه مقرر شد فرمانداران این شهرستان‌ها بر روند اجرای احکام صادره نظارت کنند.
انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =