۵۰ هزار دانشجو در خراسان جنوبی مشغول به تحصیل هستند

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای شاخص‌های برتر دانشگاهی است، گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار دانشجو در سطح استان مشغول تحصیل هستند.

خبر طبس:رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای شاخص‌های برتر دانشگاهی است، گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار دانشجو در سطح استان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،خلیل خلیلی صبح امروز در دیدار معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان جنوبی اظهار کرد: دانشگاه‌های بزرگی چون دانشگاه بیرجند، پیام نور، آزاد، علوم پزشکی، فرهنگیان، بزرگمهر قاین و مراکز غیر انتفاعی در این استان وجود دارد.

وی از تحصیل ۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: پیشینه دانشگاه در خراسان جنوبی به ۳۸ سال قبل یعنی سال ۱۳۵۵ بر می‌گردد.

رئیس دانشگاه بیرجند نسبت شاخص دانشجو به شهروند در خراسان جنوبی را یک به پنج عنوان و تصریح کرد: این استان با وجود وسعت زیاد و مذاهب مختلف پایین‌ترین آمار جرم و جرائم کشور را به خود اختصاص داده است.

خلیلی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی از مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دور است، اظهار کرد: در حال حاضر نگاه درستی به این استان نمی‌شود که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی از تحصیل ۱۳ هزار دانشجو در حال حاضر در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰۰ دانشجوی دکترا هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به تحصیل ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در این دانشگاه، گفت: ۳۰۰ کد رشته و ۱۵۰ هزار متر مربع فضای آموزشی از دیگر امکانات این دانشگاه است.

خلیلی تصریح کرد: هر ساله یک هزار و ۳۰۰ مقاله توسط این دانشگاه ارائه می‌شود که ۶۰ درصد آن در بخش داخلی و ۴۰ درصد آن در بخش خارجی است.

وی از فعالیت ۸۰۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه بیرجند خبر داد.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 6 =