بهره‌مندی ۳۰ زوج نابارور خراسان‌جنوبی از خدمات بیمه سلامت

علیرضا اربابی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: زوجین می‌توانند از خدمت نازایی و ناباروری بیمه سلامت تا سه دوره و تا سن ۴۹ سال بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این طرح از آذرماه سال گذشته در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرایی شده است، تصریح کرد: در استان خراسان‌جنوبی در حال حاضر افراد نیازمند به این خدمت می‌توانند به مرکز درمانی رویش در بیرجند در ابتدای خیبان بهشتی مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی ادامه داد: تاکنون حدود ۳۰ نفر از زوجین استان از این خدمت بهره‌مند شده و در این مرکز پوشش داده شده‌اند.

اربابی افزود: این خدمت در حال حاضر تنها در شهر بیرجند ارائه می‌شود ولی با صحبت‌هایی که با رئیس دانشگاه و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت گرفته قرار است این خدمت در شهرستان‌های طبس و فردوس نیز به افراد مشمول این طرح ارائه شود.

وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده در این طرح در واقع خدمات درمانی ناباروی شامل خدمات اولیه و ثانویه می‌شود، اضافه کرد: خدمات اولیه این طرح شامل ویزیت، پیگیری‌های مربوط به خدمات پاراکلینک، دارو و لوازم مصرفی و  تشخیص درمانی برای زوجین است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی ادامه داد: زمانی که این زوجین به بخش سرپایی متخصص زنان، متخصصان زنان که در حوزه ناباروی فعالیت دارند و متخصصان ارولوژی مراجعه کردند و به عنوان کیس ناباروی مشخص شدند نشان‌دار شده و می‌توانند از بسته خدمات ناباروی مختلف استفاده کنند.

اربابی گفت: در بخش دولتی برابر تعرفه دولتی خدمات ارائه شده محاسبه و در مرکز ناباروی رویش در استان که دولتی بوده ۹۰ درصد هزینه توسط بیمه و ۱۰ درصد توسط زوجین پرداخت می‌شود.

وی اضافه خاطرنشان کرد: زوجین نابارور اگر به مراکز غیردولتی خارج از استان نیز مراجعه کنند ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی توسط بیمه پرداخت و شرایط خوبی برای خدمت وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برای گسترش خدمات ارائه شده در این طرح در حال پیگیری هستیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + دو =