مرکز پژوهشی تقاضا محور خراسان‌جنوبی افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، دوازدهمین پژوهشگاه استاندارد گروه پژوهشی تقاضا محور منطقه‌ای کشور به عنوان آزمایشگاه مرکز و کلنیک استاندارد با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد و رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت این سازمان در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی شد.

علی‌اصغر صباغ الوانی، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد در حاشیه افتتاح این مرکز اظهار داشت: راه اندازی این مراکز پژوهشی در راستای استقرار نظام استانداردسازی و بهره‌گیری  از ظرفیت‌های موجود و نخبگان دانشگاهی است.

وی افزود: مرکز پژوهشی تقاضا محور منطقه‌ای خراسان جنوبی با ارتباط تنگاتنگ‌ و تعامل با متخصصان خراسان‌جنوبی می‌تواند در راستای منافع کل کشور اقدامات موثری داشته باشد.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: با تشکیل نظام یکپارچه‌ این مرکز و سایر آزمایشگاه‌های کشور امیدمی‌رود محصولات اختصاصی و استراتژیکی خراسان‌جنوبی با کیفیت مطلوب‌تری در سطح کشور توزیع یا به خارج از کشور صادر شود.

صباغ‌الوانی یادآور شد: محصولات استراتژیک دارای استاندارد خراسان‌جنوبی می‌تواند اعتبار سازمان ملی استاندارد را کسب کند و در مناسبات تجاری بین‌المللی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های همکار سازمان ملی استاندارد همواره می‌شوند و در راستای سیاست‌های استقرار نظام استانداردسازی و بیانیه گام دوم انقلاب با بکارگیری ظرفیت‌های دانشگاهی و جوانان    پژوهشگر  در صدد احیای کیفی‌سازی در بخش کالا و خدمات هستیم.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد گفت: با توجه به ظرفیت‌ محصولات استراتژیک و مهم خراسان جنوبی اعم از زعفران، زرشک، عناب و معادن این مرکز پژوهشی راه‌اندازی شده است.

صباغ‌الوانی با اشاره به استاندارد سازی اجباری زعفران عنوان کرد: این موضوع  به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کمک می‌کند تا محصولات‌شان را با آرامش و اطمینان بیشتری در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسانند.

وی متذکر شد: سه آزمایشگاه فرآورده‌های نفتی و مشتقات آن، مواد غذایی و مصالح ساختمانی در پژوهشگاه استاندارد خراسان جنوبی در شهر بیرجند مستقر و فعالیت می‌کنند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 5 =