بهره‌برداری فاز نخست بیمارستان زیرکوه در ۱۸ ماه آینده/نگاه چند وجهی به این پروژه

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از زیرکوه، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران در محل کلنگ‌زنی بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه اظهارداشت: در یک ساله دولت سیزدهم شاهد حرکت‌های نو، جدید، جهشی و انقلابی در حوزه‌های مختلف در سطح کشور و استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه شاهد توجه خاص دولت به استان‌های کم برخوردار در طول یک سال اخیر هستیم، افزود: نمونه آن امروز که شاهد کلنگ‌زنی پروژه بیمارستان زیرکوه بودیم که از برنامه‌های جدید و نوی دولت است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: طبق دستورالعمل‌ها به سبب حجم پروژه‌های نیمه تمام، پروژه جدید تعریف نمی‌شود اما با نگاه ویژه رئیس جمهور و وزیر بهداشت به مناطق محروم و کم برخوردار شاهد کلنگ‌زنی این پروژه در شهر زیرکوه هستیم.

قناعت با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فاز نخست این پروژه در باز زمانی ۱۸ ماهه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در وزارت بهداشت اعتبارات ویژه‌ای برای آن دیده شده و از اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز برای این پروژه لحاظ خواهد شد تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن باشیم.

وی اضافه کرد: افتتاح این بیمارستان می‌تواند هم موضوع بهداشت و درمان مردم این شهرستان را رقم بزند و هم در کنار آن شاهد فعالیت‌های اقتصادی و موضوعات دیپلماسی سلامت در این منطقه باشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در آینده نه چندان دور شاهد حضور مسلمانان کشور همسایه افغانستان در این منطقه خواهیم بود که برای درمان مراجعه خواهند کرد و در واقع می‌توان نگاه چندوجهی به این بیمارستان داشته باشیم.

لزوم حمایت جدی در حوزه درمانی زیرکوه

بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت نیز در ادامه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امروز توفیقی بود در سلسه سفرهایی که از مناطق مرزی و محروم در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد در خدمت مردم زیرکوه باشیم.

وی با بیان اینکه این شهرستان حتماً نیاز به مراقبت درمانی و حمایت جدی در این حوزه دارد، تصریح کرد: در زیرساخت‌های توسعه درمانی در این شهرستان کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد و بیمارستان فعلی جوابگوی نیاز مردم نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیمارستان فعلی در این شهرستان هم از باب شرایط فیزیکی نابسامانی دارد و هم از باب تجیهزات وضعیت مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: حتما تلاش می‌کنیم تا ساخت این بیمارستان ۶۴ تختخوابی که امروز کلنگ‌زنی شد و اتفاق مبارکی برای مردم این منطقه بوده بتوانیم با ساماندهی بیمارستان فعلی و تکمیل تجهیزات و نواقص آن به صورت موقت ارائه بهتر خدمات به مردم داده و شرایط بهتر شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

  


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =