سه خبر خوش استاندار خراسان‌جنوبی برای مرکزنشینان استان

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار  خراسان‌جنوبی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری بیرجند در محل بوستان الهیه ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) اظهارداشت: در یک ساله اخیر دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوب در عرصه‌های خارجی و بین‌المللی و عرصه‌های داخلی هستیم.

وی تصریح کرد: درعرصه‌های بین المللی و خارجی هر روز شاهد فتح سنگرهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و در این عرصه هر کجا بحثی وجود داشته یک پایه آن تصمیم و موضع ایران است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ایران تأثیر‌گذار در عرصه‌های مختلف و مؤلفه‌های بین‌المللی است، یادآور شد: چندین کشور ابرقدرت دنیا جمع شده‌اند و می‌خواستند سوریه را به چند کشور تجزیه کنند که ایران اسلامی نخواست و این اتفاق نیافتاد همچنین چند ابرقدرت دنیا جمع شدند و داعش را ایجاد کردند که بتوانند در صفوف مسلمانان اختلاف ایجاد کرده و کشتار راه بیاندازند و بسیار هم در این حوزه هزینه دادند و داعشی‌ها را از تمام نقاط دنیا جمع‌آوری کردند و بیش از دو سوم سوریه را داعش گرفته بود و نزدیک به ۴۰ درصد کشور عراق را نیز داعشی‌ها داشتند اما ایران اسلامی و جوانان همین مردم و مدافعان حرم تحت فرمان مقام معظم رهبری رفتند و نگذاشتند که این عقبه خبث در کشورهای اسلامی بماند و این نشان دهنده موفقیت ایران در عرصه‌های بین‌المللی است.

قناعت با اشاره به اینکه الان آمریکا رو به افول بوده با اینکه تحریم حاکم است ولی می بینیم کشورهای دست نشانده آمریکا و به نوعی مستعمره آن با ما ارتباط می‌گیرند و پول‌های بلوکه شده ما را نیز یکی یکی پس می‌دهند و به کشور منتقل می‌کنند، افزود: دو دهه اخیر کشور ایران پیگیر این بود که گاز ترکمنستان از ایران انتقال یابد که آمریکا و انگلیس نگذاشتند اما در حال حاضر گاز این کشور از ایران انتقال یافته که نشان‌ دهنده ضعف آمریکا و قدرت ایران اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی به معاهده شانگهای اشاره داشت و گفت: این معاهده اقتصادی یکی از معاهده‌های بزرگ اقتصادی در بلوک شرق بوده که ایران می‌خواست عضو آن شود ولی به سبب اینکه منافع کشورهای عضو به خطر می‌افتاد نگذاشتند که این اتفاق رقم بخورد اما ایران اسلامی با رهبری پیامبرگونه امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت‌های یکپارچه مردم توانست عضو این معاهده اقتصادی بزرگ شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در عرصه‌های داخلی دو تفکر حاکم بود، یک تفکر این بوده که ما توان مدیریت کشور را نداریم و باید کشورهای دیگر کشورمان را مدیریت سازند و اقتصاد را حل کنند، بیان داشت: این مدیریت در چند دولت گذشته تجربه شده که نشان داد نگاه غیر انقلابی و غیر ایرانی جواب نمی‌دهد.

قناعت ادامه داد: قوه مجریه ۳۶ سال دست یک بینش خاص بود که تحت تفکر لیبرالی غربی می‌خواست اقتصاد را حل کند.

وی اضافه کرد: یک نگاه دیگر، نگاه به ظرفیت‌های داخل، اعتماد به جوانان کشور و استفاده از ظرفیت‌های فراوانی بوده که خداوند برای این ملت ایجاد کرده است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه براساس این نگاه جدای از این که کشور ایران با همه دنیا ارتباط دارد ولی منتظر نمی‌ماند که دیگران مشکلاتش را حل کنند و بر این نکته پایبند بوده که باید خودمان آستین‌ها را بالا زده و مشکلات کشور را حل کنیم همچنان که همیشه مقام معظم رهبری برای استفاده از ظرفیت‌های داخل و استفاده پتانسیل‌های فراوان داخل کشور تأکید دارند.

قناعت با بیان اینکه از زمان استقرار دولت سیزدهم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در کشور هستیم، یادآور شد: خوشبختانه در یک سال اخیر شاهد اتفاقات خوبی در کشور بوده‌ایم و جلسات هیأت دولت که در پشت درب‌های بسته در گذشته برگزار می‌شد و مشکلات مردم را فقط از روی کاغذ مدیران می‌خواندند ولی الان مشکلات مردم را فقط از روی کاغذ و گزارش وزرای نمی‌خواندند بلکه در عرصه حاضر شده و چهره به چهره درد و حرف مردم را گوش می‌دهند.

وی ادامه داد: این اعتمادی که به خاطر ضعف و بی‌کفایتی برخی از مدیران به سوی کمرنگ شدن می‌رفت با استقرار دولت سیزدهم به سبد نظام بر می‌گردد که باید آن را قدر بدانیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به مصوبات خوبی که سفر هیأت دولت و دولت سیزدهم به ۳۱ استان کشور داشته گفت: نگاه عدالت و یکپارچه دولت به کل استان و توجه ویژه به نقاط محروم قابل تقدیر است.

قناعت با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در کورس رقابت و پیشرفت نسبت به استان‌های دیگر عقب بوده چون در گذشته توجه لازم نسبت به استان صورت نگرفته است، افزود: در دولت‌هایی که مسؤولان آن از جنس  و از متن و از دل مردم باشند و درد مردم را لمس کرده باشند پیشرفت‌ها بیش از این خواهد بود.

وی با اشاره به هماهنگی و تعاملی که بین سه قوه در کشور وجود دارد، اضافه کرد: این فضا در داخل استان نیز وجود داشته و باید از این فرصت خراسان جنوبی بیشترین استفاده را ببرد و عقب ماندگی‌های سابق را جبران کند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سفرهای استانی فرصتی بسیار مناسب برای جبران این عقب ماندگی‌ها است، گفت: در ماه‌های آینده شاهد آغاز دور دوم سفرهای رئیس جمهور خواهیم بود و سعی خواهیم کرد مصوبات خوبی به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها، بهداشت، جاده‌ها و استفاده بهینه از ذخایره معدنی داشته باشیم.

قناعت سه خبر خوب به مردم مرکز استان داد و گفت: تعامل سازنده در خراسان جنوبی به ویژه در شهر بیرجند وجود دارد و از این فرصت باید برای باز کردن برخی از گره‌های که دو سه دهه از عمر آن می‌گذرد و تاکنون حل نشده در یک فضای مثبت، منطقی، آرام و خوب حل شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم  و اساسی و دغدغه اصلی مردم شهر بیرجند بحث انتقال پادگان ۰۴ به خارج از شهر است، یادآور شد: این موضوع بیش‌از دو دهه بوده که از دغدغه‌های جدی مردم مرکز استان می‌باشد که تا به حال تعیین تکلیف نشده و تصمیمی برای آن گرفته نشده بود که بعد از استقرار دولت سیزدهم پیگیری‌ها و جلسات مختلفی صورت گرفت و خوشبختانه با تعامل خوب ارتش، اداره کل راه و شهرسازی استان، شهرداری بیرجند و اعضای شورای اسلامی شهر و با محوریت استانداری اقدامات خوبی صورت گرفت و الان اقدام نهایی در حال طی شدن بوده و به زودی با مجوزات لازم موضوع انتقال پادگان نهایی و تعیین تکلیف می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های مردم بیرجند که مربوط به بیش‌از یک دهه گذشته بوده و اشتغال ذهنی برای بسیاری از مردم ایجاد کرده بوده و تاکنون تعیین تکلیف نشده بود انتقال صنوف آلاینده شهر بیرجند به خارج از محدوده شهر است.

قناعت ادامه داد: بیش‌از ۲ هزار کسبه و شهروندان مشمول این موضوع می‌شوند که در چند ماه اخیر اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفت و اراضی مستثنیات در این طرح تعیین تکلیف و مجوز واگذاری از سازمان ملی مسکن اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های کسبه صنوف آلاینده واگذاری اجاره‌ای بود که خواهان واگذار قطعی اراضی بودند که خوشبختانه مجوز واگذاری قطعی صادر شده است، یادآور شد: سومین موضوع در این زمینه بحث آورده کسبه‌ها بود که با همراهی شورا و شهردار و پیگیری‌هایی که با سازمان ملی مسکن صورت گرفته برای کاهش آورده متقاضیان موافقت شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین تأمین برق سایت صنوف آلاینده انجام و سایر زیرساخت‌ها نیز تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه بحث تقاطع غیر هم سطح از نیازهای عمران شهری مرکز استان است، خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت ترافیک با اجرای این طرح اقدامات خوبی صورت می‌پذیرد بنابراین یکی از مهم ترین نیازهای عمران شهری مرکز استان بحث بهبود عبور مرور و مدیریت ترافیک بوده که با احداث تقاطع غیر هم سطح که به زودی بعد از تأیید طرح در شورای ترافیک استان شاهد آغاز عملیات اجرایی آن در شهر بیرجند خواهیم بود است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − چهار =