۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد خراسان‌جنوبی شد/جذب ۱۷۶ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

سید محمد موسوی میرزایی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، در رابطه با وضعیت دانشگاه علوم پزشکی در زمان کرونا اظهار داشت: در دو هفته گذشته فرمانده پدافند کل کشور از دانشگاه و سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی بازدید داشتند و از یک قسمت کشور آغاز کرده بودند و تمام استان‌ها را چک می‌کردند.

وی تصریح کرد: جلوی رسانه‌ها گزارشی که داده شد نشان داد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از نظر مدیریت کرونا یک سر و گردن از سایر دانشگاه‌های کشور بالاتر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در زمان بیماری کرونا یک قرارداد ۸۹ روزه با پرستاران بسته شد، یادآور شد: بعد از اینکه دانشگاه مشکلش حل شد از بیمارستان‌ها خارج شدند، ما مجوز استخدام را از کشور می‌گیریم ولی اولویتی گذاشتیم که اگر خواستیم نیرو بگیریم پرستاری که در روزهای سخت بود در اولویت بگذاریم.

موسوی‌میرزایی با بیان اینکه در چند ماه اخیر حق و حقوق کادر درمان تا حد قابل توجهی به روزتر شده است، ادامه داد: در پیگیری‌های مختلفی که انجام دادیم توانستیم ۱۷۶ میلیارد تومان در یک ماه گذشته از وزارتخانه اعتبار جذب کنیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان هزینه داروهایی شده که از سال‌های قبل مانده بود تسویه شد، افزود: نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان دانشگاه علوم پزشکی بدهی دارویی داشت.

ام‌ارآی طبس راه‌اندازی می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه قسمت عمده‌ای از مطالبات پزشک و پرستار ما داده شد، اضافه کرد: پزشکانی که مطب ندارند مطالبات آن‌ها تا سه ماه و نیم پیش تسویه کردیم.

موسوی‌میرزایی گفت: برای برقراری عدالت و اینکه پزشکان رغبت داشته باشند در مناطق محروم کار کنند مطالبات پزشکان در مناطق مرزی و دورافتاده مانند زیرکوه، درمیان و جاهای سخت را به روز تسویه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فقط در سال گذشته بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد، تصریح کرد: اورژانس بیمارستان نهبندان با ۵۰ دستگاه تجهیز شد و برای آی‌سی‌یو ۳۵ دستگاه و تجهیزات پاتولوژی این بیمارستان را تأمین کردیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه برای طبس چهار دستگاه عمده گرفتیم، یادآور شد: مجوز ام‌ار‌آی را برای آن‌ها گرفتیم و به ما قول دادند تا پایان سال جاری به آن‌ها تحویل دهند، ارزش ریالی این دستگاه ۲۸ میلیارد تومان است.

سی‌تی‌اسکن بشرویه مستقر می‌شود

موسوی‌میرزایی با بیان اینکه ۲۰۰ دستگاه برای راه‌اندازی بیمارستان بشرویه گرفتیم و تحویل آن‌ها دادیم، ادامه داد: دستگاه سی‌تی‌اسکن آن را تأمین کردیم که تا یک هفته دیگر در بشرویه مستقر می‌شود.

وی افزود: ارزش این دستگاه ۶ میلیارد تومان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه برای بیمارستان سرایان شش دستگاه مورد نیاز آن تأمین شده است، خاطرنشان کرد: ام‌ار‌آی بیمارستان قاین در یک سال اخیر تأمین شده و مرکز غربالگری سرطان آن‌ها نیز تجهیز شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =